מלחמת רוסיה-אוקראינהה"דיילי מייל" הבריטי דיווח היום (שני) כי מטוס הריגול של פוטין, בשווי 247 מיליון דולר, נהרס במתקפת מל"טים, בסמוך למינסק, על ידי קבוצות פרו-אוקראיניות בבלארוס. על פי הדיווח, הפעילים הפרו-אוקראינים גרמו נזק רב למטוס הריגול הצבאי מסוג ברייב A-50.

עוד דווח, כי המטוס ניזוק באופן קשה בקדמתו, כמו גם אנטנת המכ"ם, שניזוקה משני פיצוצים בבסיס חיל האוויר בסמוך למינק. הארגון האנטי-ממשלתי בבלארוס BYPOL דיווח כי "פרטיזנים ביצעו מבצע מיוחד ומוצלח בפיצוץ המטוס הרוסי בשדה התעופה ליד מינסק". המטוס הוא בעל יכולת שליטה ובקרה, ובעל יכולת מעקב של עד 60 מטרות בו זמנית.

בואו לשדרג את האנגלית שלכם: לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

המטוס Beriev A-50 (צילום: רויטרס)
המטוס Beriev A-50 (צילום: רויטרס)

המטוס הייחודי נושא כיפה מפיברגלס בקוטר של יותר מ-33 רגל, ומכילה אנטנה מסתובבת, כמו גם מערכת זיהוי המכ"ם ארוכת טווח, ששימשה לאיתור יעדי הפצצה בתוך אוקראינה. בעקבות כך, ארגונים פרו-אוקראינים הביעו שביעות רצון מהפעילות, וכתבו כי "אנחנו גאים בכל הבלארוסים שממשיכים להתנגד למשטר ההיברידי הרוסי בבלארוס, ונלחמים למען חירותה של אוקראינה". עם זאת, השבועון הבריטי לא אימת באופן עצמאי את הדיווחים, ולא התקבל אישור על כך מהקרמלין או ממשרד ההגנה בבלארוס.

על פי הדיווחים, המטוס ההרוס נשא את מספר הרישום RF-50608, והגיע לבלארוס ב-3 בינואר, וביעצ תריסר גיחות הקשורות למלחמה באוקראינה. בידי רוסיה שישה מטוסים מסוג זה, כאשר בכל אחד מהם יש צוות של 15 בני אדם. 

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים<<<

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין (צילום:  Sputnik/Mikhail Metzel/Pool via REUTERS)
נשיא רוסיה ולדימיר פוטין (צילום: Sputnik/Mikhail Metzel/Pool via REUTERS)

הדיווח מגיע לאחר רקע ציון שנה לתחילת הפלישה הרוסית לאוקראינה. הצבא האוקראיני מסר ביום שבת האחרון כי התבצעו תקיפות רוסיות מאסיביות לאורך כל קווי החזית, כולל בחמוט ואזורים מרובים באזור חרקוב. מהמטה הכללי באוקראינה נמסר כי הרוסים ביצעו 27 תקיפות אוויריות לפחות, 75 שיגורי רקטות בנוסף למטחי ארטילריה כבדים.

בתוך כך, קרבות עזים התרחשו סביב העיר בחמוט שבמרכז המדינה. האוקראינים ציינו כי "האויב ממשיך לתקוף את עמדות חיילנו, וביצע מספר תקיפות לא מוצלחות ליד כמה מושבות", אך "הם הפגיזו יותר מתריסר מקומות בסביבת העיר בחמוט". 

בלוגר צבאי רוסי פופולרי, העונה לשם WarGonzo, אמר כי מיליציית שכירי החרב "כוח וגנר" "תקפו בכמה כיוונים בבת אחת", בסביבת בחמוט, וטען כי נרשמה התקדמות רוסית מסוימת לכיוון מזרח העיר. הוא חזר על טענת המיליצייה כי היא שולטת בברכיבקה, כפר הממוקם מצפון למערב בחמוט.