המתיחות הביטחונית: דובר מחלקת המדינה האמריקאית נדב פרייס התייחס הערב (שני) בתדרוך כתבים לפיגוע הטרור שהתרחש מוקדם יותר היום בצפון ים המלח, ולפיגוע שהתרחש אמש באזור הכפר חווארה. "ארצות הברית מודאגת מאוד מהאירועים האלימים שהתרחשו בישראל וביהודה ושומרון. אנחנו מגנים את הפיגוע בו נרצחו שני האחים בשכם ואת הפיגוע היום בערבה, בו נרצח ממה שאנחנו מבינים אזרח אמריקאי".

צעיר בן 27 נרצח בפיגוע ירי סמוך לים המלח; מצוד אחר המחבלים
עשרות מכוניות ובתים שרופים: כך נראית חווארה לאחר ליל המהומות
ההתפרעויות בחווארה: מתנחלים תקפו באגרופים וקיללו את מח"ט בנימין

עוד הוסיף: "אנו שולחים את תנחומינו העמוקים לכל משפחות הקורבנות. אנחנו מגנים גם את המהומות בחווארה שהובילו למותו של פלסטיני ולפציעתם של 300 איש ושריפה של 30 בתים ומכוניות. מעשים אלו לא מקובלים. מעריכים את ההודעה של נתניהו והרצוג על האירוע. מצפים מישראל להעמיד לדין את האחראים על המהומות בחווארה בנוסף לתשלום פיצויים לקורבנות על הנזקים. האירועים האלה מדגישים את הצורך בשיתוף פעולה על מנת למנוע מקרים כאלה בעתיד. זו הסיבה לכינוס הפסגה בעקבה".

ג'ון קירבי, דובר המועצה לביטחון לאומי בבית הלבן, מסר גם הוא כי "בפסגה בעקבה הגענו להסכמות להורדת הלהבות ומניעת הסלמה. הפגישה הזאת היא נקודת התחלה, אבל היא חשובה לאור האירועים האלימים שראינו. אנחנו מגנים אותנו, מסכמים עם הרצוג ונתניהו - אזרחים לא יכולים לקחת את החוק ביידים. מה שקרה (בחווארה) הוא ללא ספק לא מקובל והבהרנו את זה לישראל. הפסגה בעקבה נועדה בדיוק לדברים האלה".