המלחמה באירופה: סוכנות הידיעות הרוסית "Tass" דיווחה היום (שלישי) כי כלי רכב משוריינים מתוצרת אמריקאית הנושאים עליהם חומרים כימיים נעו לעבר קו המגע "במטרה לבצע פרובוקציה".

הקול הרוסי: האיש שחושף מה באמת חושבים על פוטין במוסקבה

מפקד כוחות ההגנה הרדיולוגיים, הכימיים והביולוגיים בצבא הרוסי, איגור קירילוב, אמר היום כי "החומרים הועמסו במשלוח שנמסר בקופסאות עם כיתוב (האותיות B-Z באנגלית) וסומנו בשני קווים אדומים המציינים כי הם רעילים". הוא הוסיף כי "המשלוח הונח על כלי רכב משוריינים מתוצרת אמריקאית, שהתקדמו בשיירה לעבר קו המגע".

קירילוב ציין כי "ב-22 בפברואר ארגון לא-ממשלתי אמריקאי רב השפעה ערך כנס על האירועים באוקראינה. במהלך האירוע, שגריר ארצות הברית לשעבר ברוסיה, ג'ון סאליבן, הצהיר: 'הכוחות הרוסיים מתכננים להשתמש בנשק כימי באזור המבצע הצבאי המיוחד'".

"הוא הוסיף כי "אנו רואים במידע הזה כוונה מכוונת של ארצות הברית ושותפיה לבצע פעולות פרובוקטיביות באוקראינה תוך שימוש בכימיקלים רעילים".

יצוין כי משרד ההגנה הרוסי מסר בשבוע שעבר כי ארצות הברית מתכננת פרובוקציה באוקראינה באמצעות כימיקלים רעילים.

בתוך כך הזהיר נשיא אוקראינה, וולודימיר זלנסקי, הזהיר כי המצב סביב קו החזית הולך ונהיה קשה יותר. "המצב הולך ומסתבך. האויב הורס כל הזמן את כל מה שניתן להשתמש בו כדי להגן על עמדותינו".