לפי מידע שהגיע לידי המרכז ללימודים אסטרטגיים ובין-לאומיים בארה"ב ודווח ברשת CNBC האמריקאית, בין 5,800-5,000 אנשי צבא רוסים נהרגו מידי חודש מתחילת הפלישה הרוסית לאוקראינה בחודש פברואר בשנה שעברה, מה שמביא את מניין ההרוגים ל-60,000 עד 70,000 חיילים בסך הכול.

בארה"ב מעריכים: זה מספר החיילים הרוסים שנהרגו במלחמה באוקראינה
הקול הרוסי: האיש שחושף מה באמת חושבים על פוטין במוסקבה

השיעור הממוצע של חיילים רוסים שנהרגו בחודש הוא פי 25 לפחות ממספר ההרוגים בחודש במלחמה שהתנהלה בצ'צ'ניה ופי 35 ממספר ההרוגים במלחמה באפגניסטן", נמסר מה-CSIS בדו"ח מפורט שפרסם השבוע, והדגיש את "המציאות הקשה של מלחמת ההתשה המתנהלת באוקראינה".

בואו לשדרג את האנגלית שלכם: לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

משרד ההגנה הרוסי סירב להתייחס לדיווח. בחודש ספטמבר האחרון סרגיי שויגו, שר ההגנה הרוסי, הודה לראשונה על מותם של חיילים רוסים במלחמה. לדבריו, 5,937 חיילים בלבד נהרגו במהלך המלחמה. הנתון לא עודכן מאז על ידי הרשויות ברוסיה. זאת, מכיוון שהחוק ברוסיה אוסר על פרסום נתונים אלו, כולל פירוט שמות החיילים ההרוגים. על פי החוק, רשימות מעין אלו נחשבות ל"סוד מדינה".

צבא אוקראינה טען מצדו כי קרוב ל-117 אלף חיילים רוסים נהרגו עד כה במלחמה. אם הנתונים הללו מדויקים, הרי שרוסיה איבדה יותר חיילים באוקראינה ממה שארה"ב איבדה במהלך מעורבותה במלחמת העולם הראשונה.

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים<<<