הסערה הפוליטית בישראל סביב המשך חקיקת הרפורמה המשפטית מעוררת עניין רב ברחבי העולם. כמו כן, המחאות האזרחיות והחשש מפני "מלחמת אזרחים" מקבלות סיקור נרחב בכלי התקשורת בעולם הערבי ובאיראן. בתוך כך, בסוכנות הידיעות האיראנית "תסנים", פרסמו היום (שני) מאמר מקיף בנושא, תחת השם "מהם התרחישים הסבירים ביותר להשמדת ישראל?".

בפתח המאמר, נכתב כי "ההפגנות נגד נתניהו, ראש הממשלה של המשטר הציוני מתרחבות. השאלה החשובה שמשקיפים ומומחים מעלים היא, האם ההפגנות הללו נובעות רק מהשינויים הרבים שערכה הממשלה הקיצונית של נתניהו במערכת המשפט של המשטר הציוני, או שיש משברים ומחלוקת בחברה הישראלית?".

בואו לשדרג את האנגלית שלכם: לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

המחאה נגד הרפורמה במערכת המשפט (צילום: אבשלום ששוני)
המחאה נגד הרפורמה במערכת המשפט (צילום: אבשלום ששוני)

"ההפגנות ותנועת המחאה נגד הממשלה בתוך השטחים הכבושים נכנסו לשבוע ה-10, וכלי תקשורת במדינה דיווחו כי מספר המשתתפים הגיע ל-300 אלף בפעם האחרונה, מה שמעיד על היקף המחאה. אך הכוחות המזוהים עם ממשלת נתניהו מדכאים באופן משמעותי את המחאות, שגרמו למשבר חדש ומתמשך בתוך פלסטין הכבושה. זו היא חולשה של הממשלה, שנמצאת רק בתחילת עבודתה, והיא מלמדת על העמקת המשבר הפנימי והקריסה החברתית של המשטר, ובו גם מחלוקות וסכסוכים בין הציונים. בעקבות כך, השסע בחברה הישראלית הפך לדבר שבשגרה, ואף אחד מהציונים לא יכול להכחיש זאת".

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

כמו כן, בסוכנות האיראנית הדגישו את האזהרות החמורות מצד בכירי ביטחון בעניין הרפורמה, וציטטו בהרחבה את הנשיא יצחק הרצוג, שאמר כי "מדינת ישראל נמצאת בשעה קשה של משבר פנימי, עמוק וחמור שמאיים על כולנו" . לטענת המאמר, "בשלב שבו נמצאות ההפגנות, נראה כי המשבר מעמיק מדי יום. האם מחאות מסוג זה משפיעות על ההסלמה ביחסים בין הישראלים, ובסופו של דבר אף יגרמו לקריסת החברה של המשטר?".

"בסופו של דבר, מה שנראה בטוח הוא שהמשבר יתעצם, וזה מה שפותח אפשרות לכלל התרחישים. אך התרחיש של יציאת המצב משליטה הוא הסביר ביותר שניתן לחזות עבור הציונים. התחריש הבא הוא כאוס וסכסוך נרחב, בסופו של דבר - מלחמת אזרחים".