סערה בפרלמנט הגיאורגי: קרב אגרופים פרץ היום (שני) בבית המחוקקים הגיאורגי, במהלך דיון שעסק בחוק "סוכנים זרים", שלטענת המבקרים, "דומה לחקיקה הדרקונית ברוסיה השכנה". בתיעוד שפורסם ברשתות החברתיות, ניתן להבחין בקטטה שפרצה בין חברי הפרלמנט, לאחר שיו"ר הוועדה לענייני משפט, הכה את מנהיג מפלגת האופוזיציה "התנועה הלאומית המאוחדת", שמתנגדת לחקיקה.

בחודש שעבר, הודיע הגוש השולט בפרלמנט, כי הוא תומך בחקיקה, שעדיין צריכה לעבור שלבים נוספים לפני שתהפוך לחוק בספר החוקים במדינה. החוק ידרוש מארגונים המקבלים יותר מ-20% מהמימון שלהם מחוץ למדינה, להירשם כ"סוכנים זרים" ולהסכים לניטור של משרד המשפטים, או שהמדינה תוכל להטיל עליהם קנסות כבדים.

המבקרים השוו את הצעת החוק לחוק הרוסי שנחקק בשנת 2012, והורחב בהתמדה, כשנעשה בו שימוש כדי לפגוע באמצעי התקשורת העצמאיים במדינה. לטענתם, החוק הוא "סמל לשינוי האוטוריטרי בגאורגיה". החקיקה הרוסית שמוצעת בפרלמנט, "נוגדת את האינטרסים הלאומיים של גאורגיה ונגד השיאפות להצטרף לאיחוד האירופי", אמר אירקלי פבלנישווילי, פעיל זכויות אדם במדינה.

עם זאת, תומכי החקיקה הצהירו כי "החברה הגיאורגית ראויה לדעת אילו ארגונים ממומנים ומאילו מקורות. אנו מדברים על שקיפות ועל המחויבות לגם הגאורגי". במקביל, מפלגת השלטון הצהירה כי למרות החשש, היא נשארה מחויבת לפעול למען הצטרפות גאורגיה לאיחוד האירופי. בתוך כך, נשיאת המדינה, סלומה זוראבישווילי, אמרה כי תטיל וטו על הצעת החוק. זאת, בטענה כי היא "מסכנת את התקוות של גאורגיה להצטרף לאיחוד האירופי ולנאט"ו.