מקור בצבא סוריה טען הלילה (שלישי) כי נמל התעופה בעיר חאלב שבצפון המדינה הותקף במספר טילים מכיוון הים התיכון, ממערב לעיר הנמל לטקיה. לדבריו, שדה התעופה הושבת בעקבות הנזק הכבד שנגרם. 

"לסייע מול התוקפנות הישראלית": איראן שוקלת למכור טילי קרקע-אוויר לסוריה

גורמי אופוזיציה בסוריה טוענים כי התקיפה כוונה לעבר אתרים צבאיים השייכים למשטר ולמליציות האיראניות. על פי ההערכות, טיל אחד או שניים הצליחו לפגוע במסלולי הנחיתות של שדה התעופה בחאלב. ההגנה האווירית יירטה טילים נוספים שניסו לפגוע באתרים של הצבא הסורי בחאלב.

בתוך כך, הפרשן הצבאי של מעריב, טל לב רם, שוחח הבוקר (שלישי) עם איתן כבל וברק סרי ב-103FM ואמר: "חאלב, אחת הערים הגדולות בסוריה, תקיפה המיוחסת לישראל, אנחנו מדברים על שדה התעופה. היו רמזים מקדימים לכך, שמענו על אזהרות ישראליות על כך שהאיראנים משתמשים בשדה התעופה, אין דיווחים על נפגעים בסוריה".

"המוקד בחודשים האחרונים זה משלוחי הנשק המיועדים לחיזבאללה יותר מהמליציות. התקיפות הישראליות בסוריה הן כבר 10 שנים, בחודשים האחרונים הדגש הוא על המשלוחים. יש התמעטות מסוימת של כמות המליציות במדינה. סך הכל זה די שגרתי, זו עוד תקיפה בסוריה, זו אותה מגמה. לא כל משלוח נשק, חיל האוויר ייצא לתקוף", הוסיף.

כזכור, גורם ביטחוני בכיר טען כי ישנו מידע המצביע על כך שאיראן עשויה לנצל את המצב הקשה בסוריה בעקבות רעידת האדמה העזה ותנסה לנצל את משלוחי הסיוע ההומניטרי על מנת להעביר נשק ואמצעים שונים לחיזבאללה. הגורם ציין כי ישראל לא תהסס להפציץ  כל ציוד איראני שיישלח לסוריה בחסות הסיוע ההומניטרי.

בחודש שעבר דווח כי לפחות חמישה בני אדם נהרגו בתקיפה שכוונה לעבר מתקן בטחוני שבו נפגשו בכירים סורים ואיראנים כדי לקדם תוכניות לפיתוח יכולות מזל"טים וטילים. אחד ההרוגים היה מהנדס אזרחי של צבא סוריה, שלדברי מדינות פעל לייצור טילים ונשק כימי. עם זאת, דמשק מכחישה את פעילותו. נפגע נוסף בתקיפה הוא מהנדס של משמרות המהפכה שהיה מעורב בתוכנית הטילים של איראן, נפצע קשה והועבר לבית חולים בטהרן.