השפעת המלחמה באוקראינה: חברי פרלמנט בריטים הזהירו כי בנייה מחודשת של מאגר התחמושת של הצבא הבריטי עשוי להימשך לפחות עשור, ועל כן, יש חשש לביטחון הלאומי של הממלכה, כך דווח היום (שלישי) בעיתון "א-שארק אל-אווסט", היוצא לאור בלונדון.

סוכנות הידיעות הבריטית BA ציטטה גורם בוועדת ההגנה של בית הנבחרים, שאמר כי "בריטניה ובעלות ברית אחרות של נאט"ו, אפשרו לעתודות התחמושת לרדת ל'רמות מסוכנות', כשהן ממשיכות לספק נשב רב לאוקראינה, במאבקה נגד הפלישה הרוסית".

צבא אוקראינה (צילום: REUTERS/Viacheslav Ratynskyi)
צבא אוקראינה (צילום: REUTERS/Viacheslav Ratynskyi)

עוד נמסר, כי הדרך שבה ממשלות במערב רוכשות נשק, היא "לא פרופורציונלית", והגורם הפציר במשרד ההגנה להקים תכנית פעולה על מנת לצמצם את הזמן הדרוש להשבת המלאי.

לדבריו, "בעוד שגם רוסיה מתמודדת עם מצבור הולך ופוחת, מדינות אחרות, שגם הן אויבות למערב, שומרות ואף מגדילות את מלאי התחמושת שלהן. חוסר היכולת של בריטניה לשחזר את רמות המלאי שלה מסכנת לא רק את היכולת לספק נשק לאוקראינה, אלא גם את הביטחון של כולנו".

בחודש ינואר האחרון, הכריזה בריטניה כי היא תספק לראשונה טנקים מסוג "צ׳לנג׳ר 2" לאוקראינה, והודיעה כי בשבועות הקרובים יגיעו לידי האוקראינים 14 טנקים. בנוסף, בריטניה תשלח לאוקראינה כ-30 רובי AS90S, המופעלים על ידי חמישה תותחנים.