מלחמת רוסיה-אוקראינה: קצין בכיר בחיל האוויר האמריקאי הצהיר היום (שלישי) כי חיל האוויר האוקראיני החל להשתמש בפצצות חכמות מסוג JDAM נגד מטרות רוסיות. הפצצה החכמה, שיכולה לפגוע במטרות במרחק עשרות קילומטרים, נמצאת בידי האוקראינים באומדן קטן אמנם, אך עדיין תהווה בעיה עבור הצבא הרוסי, לפי גורם המעורה בפרטים.

בואו לשדרג את האנגלית שלכם: לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

בתוך כך, גנרל ג'יימס האקר, ראש כוחות האוויר של ארצות הברית באירופה ובאפריקה (USAFE), סיפק פרטים על השימוש האוקראיני בפצצה, והצהיר כי "לאחרונה אוקראינה קיבלה תחמושת מדויקת לטווח ארוך, זו יכולת מצוינת, שהצלחנו לספק לה רק בשלושת השבועות האחרונים".

ערכת ה-JDAM השלמה מורכבת מזנב, המכיל מערכת ניווט אינרציאלית (INS) בעזרת GPS, ופלטות העוברות לאורך גוף הפצצה ומעניקות לו יכולת מוגברת לגלוש למטרה המיועדת לו. ערכת הכנפיים המיוחדת, מרחיבה את טווח הטיל עד למרחק של 70 קילומטרים.

יחד עם זאת, לא ברור באיזו פלטפורמה משתמשים האוקראינים בטיל החדש. הגנרל האקר אכן העלה אפשרות כי הטילים הותקנו במטוסי הקרב מסוג מיג 29 וסוחוי 27, בהתחשב בעובדה שהם מייצגים את עיקר צי התעופה של חיל האוויר האוקראיני. זאת, לצד מספר מוגבל של מטוסים מסוג סוחוי 24, ואפילו סוחוי 25.

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים<<<

למרות שכמות הפצצות שהגיעה לידי אוקראינה אינה ידועה, גורמים המעורים בפרטים מסרו כי אפילו מספר קטן, יציג אתגר רציני עבור הכוחות הרוסים. המערכת מספקת יכולות מגוונות כמו "שגר ושכח", אשר ניתן להשתמש בה בכל מזג אוויר.