בעולם הערבי גינו היום (שלישי) את המבצע בג'נין, בו נהרגו שישה פלסטינים ולפחות 10 נפצעו, וכן חוסל עבד אל-פתאח חרושה, פעיל חמאס בן 48 משכם שביצע את הפיגוע בחווארה. בנוסף, נעצרו שני בניו של המחבל, חאלד ומחמד חרושה, שחשודים כמי שמעורבים יחד איתו בתכנון וביצוע הפיגוע.

שבוע לאחר המהומות בחווארה: עימותים בין פלסטינים למתנחלים וחיילים; צה"ל יתחקר
הפוגרום בחווארה תם, אבל הקווים האדומים שנחצו הם זרעי פורענות | חוגי

משרד החוץ הירדני גינה את המבצע וכינה את אלו האחרונים: ״הפלישות הישראליות המתמשכות לערים הפלסטיניות שהאחרונה בהן בג׳נין היום. אנו עומדים על הצורך לעצור את ההסלמה והפעילות נגד העם הפלסטיני באופן מיידי, ומזהירים כי המשך הפעילות תוביל להידרדרות נוספת, תרחיב את מעגל האלימות ותערער את האמצעים שמטרתם להשיג רגיעה". כמו כן, דובר משרד החוץ הדגיש כי את הצורך להפסיק את הפעילות החד צדדית ולהגן על פתרון שתי המדינות וזאת על ידי עצירת הפעילות הישראלית.

גם במצרים גינו ומסרו: ״קהיר דוחה את מדיניות הפלישה הישראלית הגורמת לאבידות בקרב העם הפלסטיני ולהרס בתים, תוך הפרה בוטה של כללי המשפט הבינלאומי. הדבר מבשר על הרעה חמורה במצב הביטחוני וההומניטרי בשטחים הפלסטינים הכבושים ומאיים לערער את היציבות באזור".

"מצרים פונה לגורמים הבינלאומיים, בראשות ארה״ב, מדינות האיחוד האירופי ומועצת הביטחון של האו״ם, לקחת אחריות לשים קץ לצעדים החד צדדיים ולהסלמה וליצור תנאים שיאפשרו לסיים את מעגל האלימות ההרסני", הוסיפו, "מצרים תומכת בכך שאין דרך להשיג שלום ודו קיום בין הפלסטינים לישראלים, אלא באמצעות דיאלוג בונה שבו רצון מדיני ליישם את חזון פתרון שתי המדינות ולהקים מדינה פלסטינית עצמאית שבירתה מזרח ירושלים".

עבדאללה מלך ירדן  (צילום: רויטרס)
עבדאללה מלך ירדן (צילום: רויטרס)

כמו כן, גם בארגוני הטרור השונים גינו ותקפו את ישראל. דובר החמאס מסר: "ההתנגדות בגדה המערבית תימשך ותסלים ולא תיפסק עד שהמטרות יושגו שהן חופש ועצמות. הכיבוש עומד חסר אונים נגד מול הנוער באזורים הכבושים אשר מתנגדים לפשעים המתמשכים של הכיבוש". מארגון גוב האריות נמסר: "אנו ננקום כרגיל גם על האירועים בג'נין וכל עמנו ינקמו".

הג׳יהאד האסלאמי: ״האירוע בג׳נין הוא פשע של הכיבוש. ישראל תמשיך להיכשל מול ההתנגדות והיא תשלם מחיר על הפשעים והתוקפנות שיהפכו עבורה לאש וגיהינום. מצדיעים לכל לוחמי ההתנגדות שעמדו באומץ רב מול כוחות הכיבוש". גם החזית העממית לשחרור פלסטין: "ג׳נין תישאר דלק להצתת האינתיפאדה ותישאר קוץ בעיניה של ישראל".

בתוך כך, נחשפו פרטים חדשים על המחבל שביצא את הפיגוע בחווארה, לפיהם עולה כי הוא היה עצור בעבר פעמיים על רקע תכנון פיגועים, פעם ראשונה בין 2014-2016 והפעם השנייה בין 2019-2022.