הגברת הראשונה לשעבר, מישל אובמה, שיתפה בגילוי לב בפודקאסט חדש אודות 'בכיותיה הבלתי נשלטות' ביום השבעתו של הנשיא דאז דונלד טראמפ, על כך שנשברה זמן קצר לאחר שעזבה את ההשבעה, על הרגשות של עזיבת בית משפחתם לאחר שמונה שנים, ועל הטינה על כניסתו של טראמפ לתפקיד.

"כשהדלתות האלה נסגרו, בכיתי 30 דקות רצופות, התייפחויות בלתי נשלטות, כי זה עד כמה החזקנו את זה יחד במשך שמונה שנים", סיפרה אובמה, בהתייחסה לנסיעתה האחרונה על סיפון המטוס הנשיאותי.

הגילוי הטרי של אובמה הגיע בקליפ של "The Light Podcast", שהושק ביום שלישי של Audible. הפודקאסט מגיע בעקבות סיבוב הספרים החדש של הגברת הראשונה לשעבר, "האור שאנו נושאים", המשקף כיצד התמודדה עם מערכות יחסים, ספקות עצמיים, וחרדה בתקופות של אי וודאות. ספרה לוכד שיחות מביקוריה בשש ערים עם מנחים כוכבים, כמו אופרה ווינפרי, טיילר פרי, דיוויד לטרמן, וקונאן אובריאן.

"אחרי ההשבעה - ואנחנו יודעים בטקס ההשבעה של מי היינו - היום הזה היה כל כך רגשי מכל כך הרבה סיבות שונות. עזבנו את הבית בו היינו שמונה שנים, הבית היחיד שהילדים שלנו באמת הכירו", שיתפה הגברת הראשונה לשעבר. "הם זכרו את שיקגו אבל הם בילו יותר זמן בבית הלבן מאשר בכל מקום. אז נפרדנו מהצוות ומכל האנשים שעזרו לגדל אותם".

ברק ומישל אובמה בדקת דומיה לזכר קורבנות אסון התאומים (צילום: רויטרס)
ברק ומישל אובמה בדקת דומיה לזכר קורבנות אסון התאומים (צילום: רויטרס)

אובמה אישרה שהיא לא הייתה במצב רוח טוב, אבל הייתה 'צריכה להחזיק מעמד'. "היו דמעות, היה הרגש הזה. אבל אז לשבת על הבמה ולראות את ההפך ממה שייצגנו - לא היה גיוון, לא היה צבע על הבמה הזו, לא הייתה השתקפות של המובן הרחב יותר של אמריקה", המשיכה הגברת הראשונה לשעבר.

אובמה מספרת שגם עקצה את יורשו של בעלה על רקע היקף ההשבעה שלו, נקודת מחלוקת ארוכת שנים עבור הבית הלבן של טראמפ, שטען לא נכון ששיעור הנוכחות בהיקף ההשבעה שלו היה הגדול ביותר אי פעם.

בקידום הפודקאסט בטוויטר ביום שני, שיתפה הגברת הראשונה לשעבר שהיא מקווה שהספר יעורר השראה באחרים "לחלוק את האור שלהם".

בשנים שחלפו מאז שעזבה את הבית הלבן, אובמה חשפה מידע נוסף על מצב הרוח שלה באותו יום בינואר 2017, כולל שהיא "הפסיקה אפילו לנסות לחייך" במהלך השבעתו של טראמפ. בשיחה עם ג'ימי פאלון ב-2018, היא אמרה, "הרבה קרה באותו יום", אבל כשהיא נפרדה מהבית הלבן, מחשבה אחת הייתה ברורה: "ביי, פלישיה!".