מלחמת רוסיה-אוקראינהבצל המשך הלחימה באוקראינה, וחוסר ההצלחות בשדה הקרב, ממשיך נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, ובכירים בצבא הרוסי, לחפש אחר "פתרונות קסם" שיובילו את הכוחות להישגים מול הצבא האוקראיני. על פי הדיווח הבוקר (רביעי) ב"פורבס", הקרמלין גייס במחוז אירקוטסק, בדרום סיביר, מאות גברים לא כשירים בגיל העמידה, העניק להם חודש של אימונים צבאיים והקים יחידה חדשה - גדוד 1439.

בתוך כך, הגדוד השתתף במספר תקיפות על עמדות אוקראיניות באזור דונבאס, במזרח המדינה, בסוף פברואר ותחילת חודש מרץ וספג אבדות כבדות. אחד החיילים בגדוד סיפר ל"רדיו אירופה החופשית", כי "לא נשאר כלום מהגדוד". עוד דווח, כי מגויסים אף ביקשו "רחמים" מפוטין והקרמלין, אך ידעו כי "לא ניתן לסמוך על המצב הקשה כדי להניע את הקרמלין לשנות את האופן שבו פרש את כוחותיו". 

מתגייסים טריים לצבא רוסיה (צילום: רויטרס)
מתגייסים טריים לצבא רוסיה (צילום: רויטרס)

הגדוד החדש נמצא תחת "החטיבה הסלבית הראשונה", השייכת לצבא הרפובליקה העממית של דונצק. מספר האבדות הרב לא מפתיע, בהתחשב בעובדה כי החטיבה משתמשת בציוד סובייטי ישן, כמו טנקים מדגם T-72, אשר יוצרו בברית המועצות כבר בשנות ה-70 המוקדמות. כמו כן, בידי החטיבה גם נגמ"שים מיושנים מסוג BMP-1, אשר יוצרו בשנות ה-60, ותותחי הוביצר 2S1.

עוד נמסר, כי האבדות בגדוד החדש היו כה גבוהות, לאחר סדרה של תקיפות כושלות, עד שקרובי משפחה של המגויסים פנו פעם אחר פעם לפוטין, בבקשה להקל עליהם. לטענת אחד החיילים, "נשלחנו לקו הלחימה ללא תחמושת והכשרה מתאימה". באופן לא מפתיע, הבקשות נענו בשלילה. גורמים צבאיים אף החרימו את הטלפונים הסלולריים של החיילים, ואף עצרו שניים מהם בגין המרדה.

צבא רוסיה באוקראינה (צילום: רויטרס)
צבא רוסיה באוקראינה (צילום: רויטרס)

כאמור, רוסיה ממשיכה להתרסק בבוץ האוקראיני. השבוע דווח כי היא איבדה 130 טנקים ונגמ"שים ב"קרב הטנקים הגדול ביותר במלחמה" שאירע בסמוך לעיירה וולדאר באוקראינה. בעדויות מתוך הקרב, סיפר סגן מפקד גדוד בחטיבה 72 של הצבא האוקראיני, סגן ולדיסלב באיאק, כיצד הצליח הצבא להסב אבדות כה כבדות לצבא הרוסי. לדבריו, "מארבים הם הטקטיקה של אוקראינה נגד כוח השריון הרוסי, מאז ימיה הראשונים של המלחמה". לדבריו, "היינו מוכנים לקרב, ידענו שמשהו כזה יקרה. זיהינו טור ראשון של כ-15 טנקים על ידי הרחפן".

עוד סיפרו גורמים אוקראינים, כי כוחות נ"ט התחבאו לאורך השדות בסמוך לוולדאר, והיו חמושים בטילים מונחי אינפרא-אדום אמריקאים וטילים מונחי לייזר מתוצרת אוקראינית. במרחק רב יותר, התמקמו להן סוללות ארטילריה. "טורי הטנקים הרוסים הפכו לפגיעים, ברגע שהחל הירי, הרוסים נבהלו וניסו להסתובב. במקביל, התחלנו לפגוע בכלי רכב משוריינים, כאשר גם סוללות הארטילריה פתחו באש ופגעו בחיילים רוסים", אמר הקצין ולדיסלב באיאק.