באיטליה פורסם היום (חמישי) ריאיון מיוחד עם ראש הממשלה בנימין נתניהו לרגל נסיעתו המדינית לרומא, ובו התייחס למספר נושאים וביניהם: הרפורמה המשפטית, המו"מ עם הפלסטינים והסכמי אברהם.

הנשיא הרצוג נועד עם רה"מ נתניהו בעניין הרפורמה המשפטית
"הנהגתו מסוכנת": המחאה החריגה נגד בנימין נתניהו באיטליה

תחילה, נשאל נתניהו על המחאות נגד הרפורמה המשפטית, והשיב: "המחאות מראות לנו עד כמה הדמוקרטיה בישראל מוצקה. הרפורמה באה בעקבות רצון הציבור לאחר שמאזן הכוחות בין הרשות המבצעת, המחוקקת והשופטת יוחזרו. הבעיה מתעוררת במערכת המשפט, שהייתה פעילה יתר על המידה ובעלת סמכויות יוצאות דופן, עד כדי כך שהופר האיזון. מערכת המשפט חייבת להיות עצמאית, אך לא כל יכולה. זה מהות הדיון". 

"אמרתי בעבר כי הדמוקרטיה אינה בסיכון והיא תתחזק על ידי רפורמה במדינה", הוסיף, "מערכת המשפט, נחשבת נחוצה על ידי חלק מכריע מהאוכלוסייה. היקף הרפורמה ייקבע בשבועות הקרובים. בסופו של דבר הרפורמות שיצרתי בעבר הפכו את ישראל לכלכלה איתנה מאוד. 

בנימין נתניהו במליאת הכנסת (צילום: דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ, דני שם-טוב)
בנימין נתניהו במליאת הכנסת (צילום: דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ, דני שם-טוב)

לאחר מכן התייחס נתניהו להסכמי אברהם, והשיב: "ההסכמים יתפתחו משתי סיבות שונות. הראשונה היא האיום מאיראן מנסה שמנסה לשלוט בכל האזור, להשמיד את מדינת ישראל ולהפיל מנהיגי מדינות ערביות רבות. הסיבה השנייה היא שהם רואים את הטכנולוגיה שלנו והחדשנות ולהבין את ההזדמנות שהיא מייצגת עבור האזור כולו. אני בטוח שמדינות אחרות יגיעו בעקבות ההסכמים הללו. סעודיה פרסמה הצהרות רבות, אבל כמובן שאני מאמין שהסכם בינינו לבין הסעודים יוביל להסכם עם הפלסטינים, בתנאי שיסכימו להכיר בקיומה של ישראל".

"הבעיה עם הפלסטינים היא שהם שבויים בסירובם להכיר בישראל כמדינה יהודית, ללא קשר לגבולותיה. הם היו נגד זה לפני עצמאותה של המדינה והיו נגדה אחרי זה". כמו כן, נשאל אם אבו מאזן היה רוצה לנהל משא ומתן, האם נתניהו היה נענה לבקשתו: "כן, כמובן, רק שהם לא רוצים לנהל משא ומתן".

בתוך כך, נשאל נתניהו מהם סדרי העדיפויות ביחסים הממשלה באיטליה: "ראשית, היחסים שלנו מאוד יציבים, אבל הייתי רוצה לראות יותר שיתוף פעולה כלכלי. במישור האסטרטגי, נדון באיראן. חייבים למנוע ממנה להגיע לידי פצצה גרעינית, וכן כי הטילים שלה יכולים להגיע להרבה מדינות, גם באירופה, ואף אחד לא רוצה להילקח כבן ערובה על ידי משטר עם נשק גרעיני. ודבר נוסף חשוב זה בעיניי הגיע הזמן שרומא
תכיר בירושלים כבירת מדינת ישראל".