בתוך כך, גורמים המערב הטילו ספק רב על המשך אורח חייו של פוטין, וזאת לאור הסנקציות הכבדות שהוטלו על רוסיה מאז שהחלה המלחמה באוקראינה. חלק מהסנקציות, כללו גם פגיעה ישירה בנפט הרוסי ובמערכת הפיננסית הרוסית, כמו סנקציות נגד הבנקים הגדולים וניתוקה של רוסיה ממערכת הבנקאות הגלובלית SWIFT. בעקבות כך, סאליבן סבר כי כל הסנקציות השפיעו רבות על אורח חייו של פוטין, שהוגבלו באופן משמעותי מטעמי בטיחות.
לדבריו של סאליבן, "פוטין לא יכול לנסוע למקומות רבים, ואפילו לא לדרום-מערב רוסיה כדי להגיע לסוצ'י, אחד המקומות האהובים ביותר על הנשיא הרוסי. הוא לא יכול לנוע דרך האוויר מטעמי בטיחות, ולכן הוא נוסע בעיקר ברכבת. הוא מודאג מאוד מההשפעות הכלכליות של הסנקציות".
כלי תקשורת עצמאי הפועל ברוסיה, פרסם לאחרונה תמונות מתוך אחוזתו המפוארת של פוטין, אשר ממוקמת כ-400 ק"מ צפונית מהבירה הרוסית. על פי הדיווח, פוטין השתמש בחברת קש קפריסאית כדי לממן את אורח חייו היוקרתי. על כך, אמר סאליבן, כי "אם יש כסף שזורם בדרך כל שהיא לרוסיה, הוא הולך קודם לכל לפוטין, והעם הרוסי מודע לזה.
עוד מסר העיתון הבריטי, כי הרכבת משמשת את הנשיא הרוסי על מנת לגשת לאחוזותיו הפרטיות, ומתהדר בכך שהרכבת הנשיאותית בעלת חדרי עבודה וחדרי שינה ועמוסה בציוד תקשורת מתקדם. מקורב לקרמלין מסר לאתר תחקירים רוסי כי עלות הבנייה של הרכבת נאמדת ב-13.5 מיליון דולר, וכי "לאחר פרוץ המלחמה בחודש פברואר של השנה שעברה, החל להשתמש באופן פעיל ברכבת".
כמו כן, תחקיר אתר החדשות Proekt, טען כי "עבור פוטין נבנו קווי רכבת סודיים ושלושה תחנות באחוזותיו השונות על מנת לאפשר לו לנוע ברכבת. כמו כן, תמונות לווין זיהו כי נבנתה תחנה פרטית קרובה למעון רשמי אחר של פוטין, בנובו-אוגריובו, בסמוך לבירה מוסקבה. עוד נמסר כי עבור הרכבת המיוחדת נכנתה תחנת רכבת במרכז מוסקבה, ובה מסוף VIP מיוחד, אשר מוקף בגדר תיל ומצלמות מעקב.