סגן נשיא ארצות הברית לשעבר מייק פנס מתח ביקורת נוקבת על התנהלותו של נשיא ארצות הברית לשעבר דונלד טראמפ במהלך מהומות הקפיטול בינואר 2021. "הנשיא טראמפ טעה", אמר פנס והוסיף: "מה שקרה באותו היום - בושה. ההיסטוריה תשפוט אותו".

בדצמבר האחרון דווח כי הוועדה החוקרת את אירועי הפריצה לגבעת הקפיטול צפויה להמליץ למשרד המשפטים האמריקאי להעמיד לדין את  טראמפ בגין שלושה אישומים פליליים, הכוללים סעיפים של המרדה, שיבוש הליכים ופרסום קונספירציות נגד הממשל האמריקאי.

בשבוע שעבר הודיע טראמפ כי לא יפרוש מהמירוץ לנשיאות גם אם יוגש נגדו כתב אישום באחת מהחקירות הפדרליות נגדו. טראמפ דיבר בכנס הוועידה השמרנית CPAC במרילנד והצהיר כי אפילו לא יחשוב על לפרוש. נגד הנשיא ה-45 של ארצות הברית יש מספר חקירות, בהן על ניסיון הפיכת תוצאות הבחירות לנשיאות 2020 במדינת ג'ורג'יה. משרד המשפטים האמריקאי חוקר את מעורבותו בהסתערות על הקפיטול בינואר 2021 וכן הימצאות מסמכים מסווגים אצלו לאחר שעזב את התפקיד.

טראמפ, כאמור, לא מתכוון לתת לחקירות למנוע ממנו לנסות לחזור לבית הלבן. "הם חימשו את הצדק במדינה הזאת", אמר על הדמוקרטים שרוצים למנוע ממנו להתמודד.