דוח המודיעין הבריטי שפורסם היום (שלישי) הציג את תמונת המצב במלחמה המתמשכת בין רוסיה לאוקראינה. לפי הדוח, בשבועות האחרונים, המחסור בתחמושת ארטילרית רוסית החמיר, עד כדי כך שהגבילו את הכוחות ברוסיה בשימוש בפגזים בחלקים רבים בחזית. בתגובה, הודיעה רוסיה כי על הגברת ייצור הנשק.

במהלך סיור במפעל ארטילריה במוסקבה, שיבח שר ההגנה הרוסי סרגיי שויגו את עמידת הייצרנים הרוסים במכסות שהוכתבו על ידי הקרמלין, והכריז על הכפלת קצב ייצור הטילים המדויקים.

"רוצו למקלטים": האקרים אוקראינים פרצו לטלוויזיה הרוסית וגרמו לבהלה | צפו

לפי המידע בדוח שפרסמה לונדון, ניתן להעריך כי המחסור בתחמושת ארטילרית הינו הסיבה המרכזית לכך שאף מערך רוסי לא הצליח לייצר פעולה התקפית משמעותית לאחרונה מבחינה מבצעית. עוד נכתב בדוח כי רוסיה פועלת להנפקת מלאי תחמושת ישנה, שהוגדרה בעבר כלא ראויה לשימוש, וכי יכולת ייצור הנשק של רוסיה היא "נקודת תורפה מרכזית" במערכה.

בואו לשדרג את האנגלית שלכם: לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

נשיא אוקראינה זלנסקי: "מגיבים לתוקפנות של רוסיה (צילום: רויטרס)

בתוך כך, המתיחות בין משרד ההגנה הרוסי לקבוצת וגנר ברוסיה הגיעה ככל הנראה ל"נקודת רתיחה" ביריבותם על בחמוט, כך דיווח המכון לחקר המלחמה. העיר במחוז דונייצק, שהייתה סיבה למריבה שנמשכת בשבועות האחרונים, משמשת אבן דרך סמלית לצבא הרוסי ונותנת לו מוטיבציה כדי להמשיך בפלישתם לאוקראינה.

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים<<<

לפי ניתוח המכון, "משרד ההגנה הרוסי נותן כרגע עדיפות לחסל את וגנר בשדות הקרב בבחמוט, מה שכנראה מאט את קצב ההתקדמות באזור".