סוכנות הידיעות הרוסית ספוטניק מסרה אתמול כי בין בחריין לאיראן מתנהלות לאחרונה שיחות בניסיון לחדש את היחסים בין שתי המדינות, שנותקו ב־2016 על רקע המשבר בין האיראנים לסעודים.

על פי הסוכנות, ההתייעצויות מתנהלות עד כה ברמה הדו־צדדית ללא תיווך של גורם כלשהו. עוד דווח כי הודעה על תוצאות סבב השיחות בין שני הצדדים צפויה להתפרסם בזמן הקרוב במידה ותתקבל הסכמה על כל הסוגיות שבמחלוקת.

בראיון לסוכנות הידיעות הרוסית אישר חבר הפרלמנט הבחרייני, ממדוח א־סאלח, כי המשלחת האיראנית שביקרה בבחריין הביעה רצון לפתוח עוד אפיקים של שיתוף פעולה. עוד הוסיף כי גם בצד הבחרייני יש רצון דומה.

נד פרייס  (צילום: רויטרס)
נד פרייס (צילום: רויטרס)

בתוך כך, דובר מחלקת המדינה של ארה"ב, נד פרייס, התייחס בתדרוך האחרון לפני סיום תפקידו בהרחבה לענייני איראן וישראל וחזר על הכחשת האמריקאים שלפיה אין עסקת חילופי אסירים עם האיראנים.

פרייס הסביר כי "העובדה ששר החוץ האיראני שיקר בנוגע לשיח על עסקה כזו עם ארה"ב מהווה השקפה עצובה על הדרך שבה המשטר האיראני מחויב לדרך הזו, לדרך השקרים. ב־2018 החליט המשטר האמריקאי להחרים את הסכם הגרעין, ומאז אנחנו עדים לכך שאיראן הגבירה בקצב משמעותי את ייצור החומר הגרעיני שלה בדרכים שמהוות איום על השלום והביטחון בארה"ב ומעבר לה".

עוד הוסיף פרייס כי "אנחנו תומכים בנורמליזציה של ישראל עם שכנותיה הערביות, בעיקר בגלל שאנחנו רוצים ליצור הזדמנויות סביב העולם לייצר קשרים עם ישראל. אנחנו תומכים בקיום קשרים בין ישראל לערב הסעודית. דבר זה ידרוש צעדים והתקרבות משני הצדדים, אבל נתמוך בהליך. הדיון בנושא מתנהל בדלתיים סגורות ולא נרחיב מעבר לכך".

בנושא נוסף: הרשויות באזרבייג'אן עצרו בימים האחרונים 32 שיעים בחשד כי תכננו להפיל את הממשלה ולהקים מדינה דתית באזרבייג'אן.