מבוכה בפרלמנט היפני: כוכב רשת יפני הפך היום (רביעי) לחבר הפלרמנט הראשון שמודח מזה יותר משבעה עשורים, לאחר שלא הגיע לאף ישיבה בחודשים האחרונים. יושיקאזו היגאשיטאני בן ה-51, החי כיום בדובאי, בעל ערוץ היוטיוב GaaSyy, נבחר בקיץ האחרון לחבר ב"בית היועצים" היפני, כאחד משני חברים בלבד במפלגתו.

היגאשיטאני הודח על ידי הידהיסה אוצוג'י, נשיא הבית העליון בפרלמנט היפני, לאחר שהנושא עלה בוועדת המשמעת של הפרלמנט, תחת הנושא "הפרדת הסדר" של היגאשיטאני. מתוך 236 חברי הבית העליון, 235 הצביעו בעד הדחתו, כאשר רק חבר מפלגתו של היגאשיטאני הצביע נגד. הירושיגה סקו, מזכ"ל המפלגה הליברלית-הדמוקרטית, השלטת בבית היועצים, הצהיר כי "כל המפלגות הפוליטיות היו מאוחדות בדבר הדחתו".

כמו כן, מסאיו טנאבו, חבר בכיר במפלגה הדמוקרטית החוקתית של יפן, החברה גם היא באופוזיציה, אמר כי "מובן מאליו ש-GaaSyy הודח, מכיוון שהוא פעל בחוסד מודעות בתפקידו כמי שמייצג את הציבור, כפי שנקבע בחוקה".

הפרלמנט היפני (צילום: רויטרס)
הפרלמנט היפני (צילום: רויטרס)

מפלגת האופוזיציה בראשותו של היגאשיטאני, היא מפלגת שוליים שהתמקדה לאחרונה בנושא אחד בלבד - הרפורמה בתאגיד השידור הציבורי ביפן. זו לא הפעם הראשונה בה מסתמך היוטיובר המפורסם, כאשר  בחודש דצמבר האחרון ביקשה המשטרה מ-GaaSyy לעבור חקירה מרצון בחשד ללשון הרע וסחיטה בקשר לסרטונים שהעלה לחשבונו ברשת החברתית.

GaaSyy גם ספק ביקורות רבות על כך שהשתכר בכ-140 אלף דולרים, שכללו גם שכר ובונוסים מאז שנבחר לפרלמנט, למרות שלא הגיע לדיון אפילו לא פעם אחת. לטענתו, נשאר הרחק מיפן מחשש ש"יעצר בזדון" עקב "תלונת שווא פלילית", זאת למרות חוק החסינות של חברי הפרלמנט היפנים.

הפעם האחרונה שבה הודח חבר פרלמנט בעקבות נוכחות דלה, הייתה בשנת 1951. זאת, לאחר כניסתה של החוקה החדשה לתוקף בשנת 1947.