מלחמת רוסיה - אוקראינהמשרד ההגנה האמריקאי פרסם היום (חמישי) סרטון המתעד את התקרית האווירית בים השחור, שבה מטוס רוסי הפיל מל"ט אמריקאי מסוג "MQ-9 ריפר". בסרטון קצר, נראה מטוס הקרב הרוסי מסוג סוחוי 27 מתקרב אל המל"ט ושופך עליו דלק. מיד לאחר מכן, ניתן לראות בסרטון כי השידור מתוך מצלמת המל"ט נקטע.

בואו לשדרג את האנגלית שלכם: לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

בתוך כך, הבית הלבן תקף את מוסקבה, ואמר כי הפעלה היא "פזיזה ולא מקצועית", בעוד שמשרד ההגנה הרוסי ממשיך להכחיש כל מעורבות באירוע. בתקרית שאירעה שלשום, מטוס הקרב הרוסי פגע במדחף של המל"ט האמריקאי מעל הים השחור ואילץ את ארה"ב להפיל את המל"ט במים בינלאומיים, כך נמסר מהפנטגון.

"בגלל הנזק, היינו במצב שאנחנו צריכים להתרסק בעצם בים השחור. המל"ט היה בעצם בלתי ניתן להטסה לאחר הנזק", הסבירו בפנטגון, וציינו כי רוסיה לא השיגה בשלב זה את שרידי המל"ט שהתרסק. בפנטגון הזהירו גם מפני סכנת הסלמה, שכן מדובר בתקרית ראשונה מסוגה מאז פלישת רוסיה לאוקראינה לפני יותר משנה, מה שמגביר את הסיכון לעימות ישיר בין מוסקבה לוושינגטון.

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים<<<

בעקבות התקרית הודיעה ארה"ב כי שגריר רוסיה בוושינגטון זומן לשיחה בהמשך אותו היום. משרד החוץ האמריקאי מסר כי "שגריר ארה"ב במוסקבה העביר מסר חזק למשרד החוץ של רוסיה וגורמים רשמיים בארה"ב תדרכו בעלות ברית ושותפים על התקרית". 

ברוסיה מצידם הכחישו שהיה להם קשר להפלת המל"ט הצבאי האמריקאי. משרד ההגנה הרוסי טען כי מטוסי הקרב שלו לא באו במגע עם המל"ט שהתרסק, וטען במקום זאת שהמל"ט התרסק עקב "תמרון חד". "הלוחמים הרוסים לא השתמשו בכלי הנשק שלהם, לא באו במגע עם המל"ט וחזרו בשלום לשדה התעופה הביתי שלהם", נמסר ממוסקבה.