סערה בצרפת: מפלגות האופוזיציה הגישו היום (שישי) הצעת אי אמון על הממשלה בעקבות הרפורמה בפנסיה של הנשיא עמנואל מקרון וראש הממשלה אליזבת בורן, שהעלו כאמור את גיל הפרישה מ-62 ל-64 ללא הצבעה בפרלמנט. בשל כך, לפחות 300 בני אדם נעצרו אמש לאחר מחאות אדירות שפרצו ברחבי המדינה.

עם זאת, דובר הממשלה ושר האוצר גבריאל אטל חזרו שניהם על טענתו של הנשיא עמנואל מקרון כי הממשלה לא רצתה להשתמש להשלים עם החוק, אך אמרו כי "אם לא נעשה את הרפורמה היום, יהיו צעדים הרבה יותר אכזריים שנצטרך לעשות בעתיד".

כמו כן, כל העיתונים בצרפת וביתר מדינות אירופה שיקפו את מצבו הבעייתי של מקרון וכתבו בשעריהם: "כפתור גרעיני פרלמנטרי", "הכרזה על חוסר אונים", ו"מכה קשה להנהגה". גם ב"ניו יורק טיימס" הדגישו כי "הסכסוך בעניין הפנסיה חושף את מקרון מוחלש ומבודד יותר".

למעשה, ממשלת צרפת השתמשה בכל החקיקתי שידוע כ-49.3 על שם סעיף בחוקה הצרפתית, שמאפשר העברת חוקים מסוימים ללא הצבעה. למחוקקים המתנגדים היו 24 שעות להגיש הצעת אי אמון. אם הצעת אי האמון תידחה, החוק יכנס לתוקפו. אם הצעת האי אמון תעבור, ראש הממשלה והקבינט של מקרון יצטרכו להתפטר, והחוק יידחה.