נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ פרסם הלילה (שישי) סרטון בחשבון היוטיוב שלו לראשונה זה שנתיים, לאחר שיוטיוב הסירה את החסימה על חשבונו. כזכור, אחרי מהומות הקפיטול בינואר 2021 טראמפ נחסם בפלטפורמה בטענה כי הערוץ שלו הפר את כללי הפלטפורמה הנוגעים להסתה לאלימות.

דיווח בארה"ב: טראמפ לא דיווח על מתנות בשווי 300 אלף דולר

"החל מהיום, הערוץ של דונלד ג'יי טראמפ אינו מוגבל יותר. הוא רשאי להעלות תוכן חדש", נמסר מיוטיוב. "ערוץ זה ימשיך להיות כפוף למדיניות שלנו, בדיוק כמו כל ערוץ אחר ביוטיוב".

המהלך מגיע בעקבות החלטות דומות שקיבלה חברת מטא, המפעילה בין השאר את הרשתות החברתיות פייסבוק ואינסטגרם, וכן טוויטר לאחר שנרכשה ע"י של אילון מאסק. "הערכנו בקפידה את הסיכון המתמשך של אלימות בעולם האמיתי, תוך איזון הסיכוי של הבוחרים לשמוע באופן שווה ממועמדים לאומיים גדולים לקראת בחירות", הסבירו ביוטיוב. 

"I'M BACK!", הודיע טראמפ אמש בעמוד הפייסבוק שלו, בפעם הראשונה זה יותר משנתיים. חשבונותיו בכל הפלטפורמות הוחזרו לפעילות כשטראמפ הודיע ב-2022, כי הוא מתכנן להתמודד לנשיאות ארצות הברית בשנת 2024. לנשיא לשעבר יש יותר מ-2.6 מיליון מנויים בערוץ היוטיוב, 87 מיליון עוקבים בחשבון הטוויטר, 34 מיליון בפייסבוק ו-23 מיליון באינסטגרם.