צו מעצר הוצא היום (שבת) נגד מריה אלכסייבנה לבובה, המכהנת כיום כנציבת הנשיאותית לזכויות ילדים של רוסיה. זאת, בגין פשעי מלחמה, ולאחר שהואשמה בגירוש בכפייה של ילדים אוקראינים לרוסיה. בסרטון שפורסם ברשתות החברתיות במדינה, נראה הנשיא הרוסי, ולדימיר פוטין, כשהוא משוחח עם לבובה ושואל אותה - "אימצת ילד ממריופול?".

לבובה טענה כי היא "המושיעה" של הילדים האוקראינים, שנקלעו לדבריה ל"מבצע המיוחד של רוסיה". עם זאת, רבים טוענים כי הפלישה הרוסית מסתירה את התוכנית של הקרמלין לגרש ילדים אוקראינים מהשטחים שנכבשו על ידי רוסיה. כאמור, בסרטון שצולם בחודש שעבר, נראה הנשיא משוחח עם הנציבה, כשהיא מאשרת כי אימצה ילד בן 15, אשר התגורר במריופול, אחת הערים שספגה את הנזק החמור ביותר בזמן המלחמה.

עוד אמרה לבובה, כי היא "מודה" לפוטין על כך שבזכותו יש לה ילד. לדבריה, "זה מסובך, אבל אנחנו אוהבים אחד את השני, אני מאמינה שנתגבר על הכל". בתוך כך, ברשת סקיי ניוז הבריטית דווח כי היא משמשת כאופוטרופסית ל-22 ילדים, רובם מאומצים.

הנציבה הנשיאותית לזכויות ילדים של רוסיה ספגה לאחרונה גם סנקציות שהוטלו עליה מצד ארה"ב, בריטניה, קנדה ואוסטרליה. בנאום מיוחד שנשאה לאחרונה בקרמלין, סיפרה על כך ש-30 ילדים "נמצאו במרתפים במריופול" ונלקחו למוסקבה על ידי כוחות רוסים מיוחדים שפעלו בעיר בחודש מאי האחרון. לדבריה, "הילדים דיברו באופן שלילי על פוטין ושרו את ההמנון האוקראיני. לאחר מכן, האידיאולוגיה השלילית כלפי רוסיה, הפכה לאהבה גדולה". בפוסט שהעלתה ברשתות החברתיות, כתבה גם כי 370 בני נוער נלקחו לרוסיה לשיעורי "שיקום" שפה והיסטוריה, ואמרה כי הם "מוכנים ללכת להילחם קו החזית".