הכפיל של פוטין? הנשיא הרוסי, ולדימיר פוטין, הגיע השבוע לביקור מפתיע בעיר סבסטופול ובעיר מריופול האוקראינית, וערך סיור בעיר הכבושה שבחבל דונבאס. בתוך כך, היום (שלישי) כלי תקשורת באוקראינה תהו האם הנשיא הרוסי חשש לבוא, ושלח דווקא "כפיל", כשהם מתייחסים לצורה המוזרה של סנטרו של פוטין.

פקיד אוקראיני העונה לשם אנטון גרשצ'נקו, פרסם שלוש תמונות של סנטרו של פוטין, תוך השאלה האם "פוטין שולח כפיל כי הוא חושש מביקורים ציבוריים? מעניין מי מהתמונות הוא הנשיא הרוסי האמיתי". אחת התמונות שהוצגה היא תמונתו של פוטין בנאום שנשא לעם הרוסי לפני כחודש, תמונה נוספת מהביקור בסבסטופול ובמריופול. 

על פי טענתו של גרשצ'נקו, בתמונה הראשונה סנטרו של פוטין נראה "הדוק" ובתמונה השנייה והשלישית מביקורו באוקראינה, נראה הרבה יותר רפוי. במקביל, מקור רוסי לעג על הטענה שהופצה בכלי התקשורת באוקראינה, ואמר כי "יש לפוטין את הרגעים שבהם הוא נראה כמו בבושקה ללא שיניים".

בתוך כך, ערוץ הטלגרם General SVR, העוקב אחר המלחמה באוקראינה, סבר כי פוטין כלל לא ביקר בסבסטופול ומריופול. לטענת הערוץ "המידע מהקרמלין, לפיו פוטין ביקר באוקראינה, אינו נכון. בחצי האי קרים ביקר כפיל של הנשיא הרוסי בביקור קצר לצורך צילום וידאו". הם גם טענו כי על הכפיל של פוטין "נאסר לנהל שיחות ופגישות ארוכות מחשש למבוכה".