בדרך לקריסה? על רקע המשבר הכלכלי החמור, וצניחת הלירה, קרן המטבע הבינלאומית הזהירה אמש כי "לבנון נמצאת במצב מסוכן מאוד". לדבריו של נציג הקרן במדינה, ארנסטו ריגו, "הרפורמות מתבצעות בצורה איטית למדי, המצב מורכב מאוד והמדינה עוברת משבר שחונק אותה".

עוד ציין ריגו, כי "ציפינו מהממשלה בביירות ליישם את הרפורמות הפיננסיות, ואנו קוראים לה ברגע זה לזרז את יישומן". שליח האו"ם במדינה הוסיף כי "אנו רואים שיעור גבוה של עוני ואבטלה במדינה, ורבים אינם יכולים לגשת לכספם בבנקים". האזהרות החמורות מגיעות על רקע הניסיונות של קרן המטבע לדון עם גורמים בממשלת לבנון בתוכנית הסיוע הכלכלי. בסוף השנה שעברה, הממשלה החלה באופן רשמי את המשא ומתן עם הקרן על התוכנית להתאוששות הכלכלית.

במקביל, במהלך השבוע האחרון התקיימו בביירות הפגנות כנגד ההתמוטטות הכלכלית הגוברת של ארץ הארזים. ביום רביעי האחרון התקיימה מחאה, בה השתתפו גם קציני צבא בדימוס, על רקע המגבלה שהטילו הבנקים המקומיים על חסכונותיהם. זאת, לאחר שהבנקים הטילו פיקוח הון בלתי-פורמלי על רקע המשבר הפיננסי החמור ביותר בהיסטוריה של המדינה. המחאה גלשה במהירות לפסים אלימים, לאחר שהמפגינים יידו אבנים לעבר השוטרים, שהגיבו באמצעים לפיזור הפגנות.

בתוך כך, מוחמד אל-ח'טיב, קצין לשעבר ששירת 32 שנים בצבא הלבנוני, שוחח עם רשת אל-ג'זירה ושיתף על המצב הקשה בלבנון: "האליטה הפוליטית והעסקית לא רוצה לפתור את המשבר, כי זה יכלול רפורמות כלכליות ומלחמה בשחיתות. אם האליטה תעשה זאת, היא תאבד שליטה על המדינה ועל המשאב החשוב ביותר שלה. המשבר הוביל לסגירת בתי ספר והותיר משפחות ללא מזון, וללא יכולת לשלם על מוצרים בסיסיים. הילדים שלנו רעבים, ואנחנו רעבים. עזבנו את הצבא בלי כלום, אין שירותי בריאות ואין רווחה".

מאז שנת 2019, הלירה הלבנונית איבדה כ-98% מערכה אל מול הדולר. ביום שלישי האחרון, הלירה הלבנונית הגיעה לשפל חדש, כאשר השער היציג היה 15 אלף לירות לדולר אחד בלבד.