רשתות התקשורת הגדולות בעולם ממשיכות לסקר בהרחבה את הסערה הפוליטית בישראל סביב המשך חקיקת הרפורמה המשפטית. המחאות הספונטניות שפרצו אמש במוקדים רבים ברחבי המדינה פתחו את המהדורות הראשיות, כשגם האתרים המובילים בעולם הקדישו את הכתבות הראשיות למחאה בישראל.

ברשת CNN האמריקאית הקדישו את הידיעה הראשית לישראל, תחת הכותרת - "המחאות בישראל פורצות ככל שהמשבר הפוליטי מעמיק". באתר החדשות של הרשת החלו לעדכן באופן  שוטף על הנעשה בישראל, כשדיווחו כי "הפגנות המוניות פרצו בישראל כשאלפי אנשים יצאו לרחובות תל אביב וירושלים על רקע המשבר הפוליטי שהחריף במדינה". ברשת המשיכו לסקר בהרחבה את המחאה, וציינו כי "המפגינים הציתו מספר מדורות על הכביש הראשי בתל אביב, כשהעשן השחור נראה לכל עבר ואף הסתיר כמה מגורדי השחקים האייקונים של העיר. המפגינים התאספו ליד הכביש המהיר, שרפו גרוטאות ועצים, כשהשוטרים כלל לא נראים בסביבה".

ראש הממשלה בנימין נתניהו (צילום: מרק ישראל סלם, פלאש 90)
ראש הממשלה בנימין נתניהו (צילום: מרק ישראל סלם, פלאש 90)

במקביל, גם ב"גרדיאן" הבריטי הקדישו את הידיעה הראשית למחאות בישראל. באתר ציינו כי "ישראל נמצאת על הקצה לאחר מחאות הרחוב והדרמה הפוליטית שנמשכה על השעות הקטנות של הלילה. בעוד שתנועת המחאה ההמונית נראית נחושה מתמיד לעצור את התוכניות של הממשלה בקשר לבית המשפט, נראה שראש הממשלה איבד כל שליטה על הקואליציה שלו".

עוד ציינו באתר, כי "גורמי הימין הקיצונים נחושים להקדים את ההצעות להחלשת בית המשפט העליון, גם לאחר הקריאה של שר הביטחון, יואב קלנט, להקפיא את החקיקה". כמו כן, התייחסו גם בהרחבה להשבתת המשק, כשציינו כי "ההסתדרות, שעד כה נשארה מחוץ להפגנות, הודיעה על שביתה כללית, כמו השבתת שדה התעופה בן גוריון. אנשים רבים כבר מתחילים להתאסף מחוץ לבניין הפרלמנט בירושלים. מה יקרה הלאה? לא ברור, אך אחרי 12 שבועות של הסלמה במשבר החוקתי, החברתי והפוליטי, הישראלים עייפים".

מחאות בין המשטרה למפגינים בכביש איילון (צילום: דוברות המשטרה)
מחאות בין המשטרה למפגינים בכביש איילון (צילום: דוברות המשטרה)

באתר של העיתון האמריקאי "הניו יורק טיימס", נכתב בידיעה הראשית כי "באחד הימים המרכזיים והסוערים ביותר בהיסטוריה של ישראל, ראש הממשלה בנימין נתניהו שוקל לעכב את הרפורמה. זאת, לאחר תסיסה אזרחית שהובילה גם לשביתות נרחבות". באתר סיקרו את המחאות שפרצו אמש, וציינו כי "התסיסה פרצה בחלקים רבים במדינה, לאחר שנתניהו פיטר את שר הביטחון בעקבות הביקורת על הרפורמה. פיטוריו של גלנט העצימו את המשבר הפנימי ממילא הקיין בישראל. גם כשהמהומות פסקו, חברי הקואליציה הקשוחים של נתניהו התכנסו בפרלמנט כדי להמשיך בתכונית".

כמו כן, ב"וושינגטון פוסט" נכתב כי "הכאוס המתפשט הגיע בבוקר לאחר שנתניהו פיטר את שר הביטחון שלו, חבר ממשלתו הראשון שנפרד מהקואליציה לאחר שקרא לעצור את החקיקה. ההדחה הלילית הסעירה מדינה שלמה, שכבר סערה, והגבירה את תגובת הנגד. תוך דקות מספר מיהרו המפגינים לרחובות ברחבי המדינה, ונשבעו להסלים את ההפגנות והשביתות הפומביות עד להקפאת מסע החקיקה".