מלחמת רוסיה-אוקראינהבצל המשך הלחימה באוקראינה והכישלונות של הצבא הרוסי בשדה הקרב, הקרמלין ממשיך בניסיונות לגייס חיילים נוספים לשדה הקרב באוקראינה. ב"קמפיין" החדש, הקרמלין החליט על תמריץ כספי, והודיע כי שלם לכל חייל רוסי 500 רובל על כל קילומטר שיצליח לכבוש מאדמתה של אוקראינה. 

בפרסומת שהופצה במחוז ירוסלבל, כ-300 ק"מ ממוסקבה, הובטח לחיילים גם תוספת בונוס של 3,100 רובל. הפרסומת הציעה למתגייסים את התמריץ במזומן, והופצה גם באתרים הממשלתיים וברשתות החברתיות של בתי הספר התיכוניים ברחבי המדינה. זאת, לאחר שהנשיא, ולדימיר פוטין, מנסה להתאושש מסבב גיוס לא מוצלח במיוחד, כשבאחרון, אלפים נמלטו מהמדינה.

מתגייסים טריים לצבא רוסיה (צילום: רויטרס)
מתגייסים טריים לצבא רוסיה (צילום: רויטרס)

הפרסומת שהופצה ברוסיה הציעה גם למתגייסים משכורת חודשית של 2,000 רובל, ובונוס של 80 רובל על כל "מעורבות בפעולה התקפית ואקטיבית בשדה הקרב". בתוך כך, לשכת הגיוס מטעם הצבא הרוסי, החל לפעול באופן שוטף עם האוניברסיטאות והשירותים החברתיים, כדי לפתות סטודנטים ומובטלים להתגייס לצבא, כאשר לשכות גיוס מאולתרות החלו לצוץ בערים ובעיירות רבות ברחבי המדינה.

כאמור, זו אינה הפעם הראשונה שהקרמלין פותח בקמפיין גיוס, על מנת לנסות ולשכנע אזרחים נוספים להתגייס לצבא. בחודש דצמבר האחרון, ממשלת רוסיה יצאה בהודעה מפתיעה עבור חייליה בשדה הקרב, כשהציע לשלם על הקפאת הזרע של החיילים הרוסים, במקרה וימותו במהלך הלחימה באוקראינה. "תמריץ" התשלום עבור הקפאת הזרע של הקרמלין, נועד כדי לעודד גברים רוסים נוספים להצטרף לפלישה לאוקראינה, מבלי לחשוש שלא יוכלו להביא לילדים משלהם בעתיד. הקרמלין גם מסר כי ישלם לנשות החיילים עבור תהליך ההפריה, במידה והחיילים אכן ימותו במלחמה, כך על פי דיווח ב"טלגרף".

ראש איגוד עורכי הדין של רוסיה, איגור טרונוב, אישר כי הממשלה נתנה את התמיכה בהצעה "ליצור בנק חינם של חומר גנטי" עבור החיילים. טרונוב טען כי משפחות רבות יצרו איתו קשרו בבקשה להקפיא את זרע בנם שנאלץ להתגייס ולהשתתף בשדה הקרב באוקראינה. כמו כן, משרד הבריאות הרוסי אמר כי בשנתיים הקרובות יקצה כספים לכיסוי העלויות, כמו גם אחסון של "חומר ביולוגי של האזרחים שגויסו למלחמה".