לקראת בחירות 2024: רוב הציבור האמריקאי מאמין כי החקירות הפליליות של הנשיא לשעבר, דונלד טראמפ, סביב פרשת "דמי השתיקה", הן הוגנות, ומתנגדים להצהרה כי מדובר ב"ציד מכשפות", כך עולה מסקר חדש שנערך על ידי רשת הטלוויזיה הציבורית של ארצות הברית PBS. זאת, לאחר שהנשיא שלעבר תקף גם באופן אישי את הפרקליט של מחוז מנהטן, אלבין בראג, וקרא לו "דמוקרט גזען", אשר פועל ממניע פוליטי.

הסקר נערך בקרב יותר מ-1,300 אמריקאים, שחלקם הגדול אף הביע סלידה מהנשיא לשעבר. כמו כן, בצל החקירות הפליליות שהתנהלו בעניינו לאחרונה, 46% השיבו כי הם מאמינים שטראמפ אכן ביצע מעשים בלתי חוקיים, 29% השיבו כי מדובר במעשים שאינם אתיים בלבד, ורק 23% השיבו כי מעשיו אכן היו חוקיים. עם זאת, בקרב מצביעי המפלגה הרפובליקנית, רק 10% השיבו כי טראמפ ביצע בעברו מעשים בלתי חוקיים, 45% השיבו כי טראמפ לא ביצע עבירות בלתי חוקיים, ו-43% השיבו כי העבירות שביצע היו לא אתיים בלבד.

נשיא ארה''ב לשעבר דונלד טראמפ (צילום: REUTERS/Alyssa Pointer)
נשיא ארה''ב לשעבר דונלד טראמפ (צילום: REUTERS/Alyssa Pointer)

כזכור, החקירה במנהטן סביב פרשת "דמי השתיקה" נמשכת כבר קרוב לחמש שנים, כאשר על פי החשד, הנשיא שילם כ-130 אלף דולר לשחקנית הפורנו. התשלום בוצע, כך על פי החשד, בימיו האחרונים של הקמפיים לנשיאות ב-2016, על ידי עורך דינו לשעבר של טראמפ, מייקל כהן. במסגרת הסכם טיעון שנחתם עם כהן בשנת 2018, הודה כי אכן שילם לדניאלס וכי מטרת התשלומים הייתה "השפעה על תוצאות הבחירות".

התשלום בסך 130 אלף דולר, הגיע לארח שנציגיה של דניאלס יצרו קשר עם הצהובון National Enquirer, על מנת להציע להם בלעדיות על הרומן של דניאלס עם מר טראמפ. דיוויד פקר, המוציא לאור של הצהובון, ובן בריתו של טראמפ, הסכים אף לחפש אחר סיפורים שעלולים להזיק לו במהלך הקמפיין לנשיאות ב-2016, ואף הסכים לקנות ידיעה של אישה אחרת שטענה כי הייתה ברומן עם הנשיא לשעבר. עם זאת, הסיפור לעולם לא התפרסם, ובמקום זאת, פקר והעורך הבכיר של הצהובון, דילן הווארד, רקמו עסקה בין עורך דינו של טראמפ ועורכי דינה של דניאלס. לאחר מכן, טראמפ שילם לכהן בצ'קים חודשיים