היסטוריון בריטי מעריך כי הדוכס מווינדזור, לשעבר המלך אדוארד השמיני, הוא זה שסיפק לגרמניה הנאצית את התוכניות של ארמון בקינגהאם, שאפשרו לחיל האוויר הגרמני לתקוף את הבניין במלחמת העולם השנייה.

ב־13 בספטמבר 1940, במהלך התקפות הבליץ הגרמניות על בריטניה, הותקף ארמון המלוכה בלונדון בשש פצצות שגרמו נזקים נרחבים, כולל באזור המגורים של המשפחה. המלך ג'ורג' השישי ובני משפחתו לא נפגעו, ונותרו נחושים להישאר בארצם על אף הסיכון הממשי.

ההיסטוריון אלכסנדר לרמן כתב בספרו החדש, "הווינדזורים במלחמה: המלך, אחיו ומשפחה מפולגת", כי המלך, שהיה טייס בעצמו, הבין שהגרמנים היו זקוקים למידע פנימי כדי לבצע תקיפה ממוקדת נגד הארמון. לפי לרמן, המלך חשד כי האחראי לכך היה לא אחר מאשר אחיו הבכור וקודמו על כס המלוכה - הדוכס מווינדזור.

הדוכס, לשעבר המלך אדוארד השמיני, פרש מכס המלוכה בדצמבר 1936, אחרי 11 חודשים בלבד, בשל רצונו להינשא לאהובתו - הגרושה האמריקאית ווליס סימפסון. השניים לא הסתירו את הערצתם לגרמניה הנאצית, ואף התארחו אצל אדולף היטלר ב־1937.  לפי לרמן, שקיבל גישה למסמכי הארכיון המלכותיים בטירת ווינדזור, יש סבירות גבוהה שהמלך הקודם, שלא הסתיר את שאיפתו לשוב לכיסאו אם הנאצים יכבשו את בריטניה, הוא שסיפק את תוכניות הארמון לגרמנים.

"הנאצים ידעו מה הם עושים, וזה היה משום שהיה להם מידע פנימי מהדוכס", אמר לרמן במהלך הופעתו בפסטיבל הספרות של אוקספורד השבוע. "אני לא חושב שהוא רצה לראות את אחיו מת, אבל הוא היה בעמדה שהוא ידע בדיוק איפה כל אחד נמצא בארמון בקינגהאם".