שני בני אדם נעצרו ביוון בחשד לתכנון פיגוע - כך מסרה היום (שלישי) משטרת יוון. על פי החשד, השניים השתייכו לארגון טרור בינלאומי, ובחרו ביעד בעל "חשיבות סמלית גבוהה" שהיה מוביל לפגיעה אנושית ותרבותית כבדה.

בעקבות חקירה אינטנסיבית שכללה את היחידה ללוחמה בטרור וסוכנויות ביון, נעצרו השניים כאשר היו כבר בשלבים מתקדמים של הוצאת הפיגוע לפועל. בהודעה שפרסמה המשטרה היוונית נכתב: "מטרת המפגעים הייתה לגבות קורבנות בנפש, וגם לערער את תחושת הביטחון ביוון, תוך פגיעה במוסדות לאומיים וערעור יחסיה הדיפלומטיים של אתונה עם העולם". 

בשעות הערב פרסמה דוברות "המוסד" הודעה ובה נטען כי הארגון היה מעורב בסיכול פיגוע נגד הקהילה היהודית באתונה: "מדובר בניסיון נוסף של איראן לקדם טרור כנגד יעדים ישראלים ויהודים בחו"ל. לאחר שהחלה החקירה של החשודים ביוון, סייע המוסד בפרימה מודיעינית של התשתית, שיטות הפעולה והקשר לאיראן. במסגרת החקירה נחשף כי התשתית שפעלה ביוון הינה חלק מרשת איראנית רחבה המופעלת מאיראן החוצה במדינות רבות. המוסד, יחד עם שותפיו בקהילה, פועל מתוקף תפקידו ללא הרף לסיכול כוונות פיגוע בהפעלת איראן בכל רחבי הגלובוס".