קמפיין בניחוח אנטישמי: חברי הקהילה היהודית בניו יורק היו עדים לאחרונה למחזה לא נעים, כאשר משאית שפעלה מטעם רשויות הבריאות במדינת ניו יורק, נעה בכביש כשעליה מתנוססת מודעה "הפוליו מתפשט בישראל, תתחסנו עכשיו".

בתוך כך, חברי הקהילה היהודית הזדעזעו, והתלוננו על כך שהמודעה "מעוררת שיח אנטישמי, ובו האשמה כי היהודים מפיצים מחלות". זאת, כשתושבים רבים באזור, הם יהודים אורתודוקסים, שומרי מצוות בעלי קשר הדוק למדינת ישראל. ארי בראון, חבר הקהילה היהודית, אמר כי "הייתי מזועזע, אבל לא הופתעתי לגלות שמשרד הבריאות של ניו יורק שלח משאית דווקא לקהילה היהודית בלונד איילנד, ועליה מודעה אנטישמית".

במכתב רשמי ששלח לרשויות הבריאות במדינה, כתב בראון, שמכהן גם כסגן ראש העיירה סידרהרסט, כי "היהודים הואשמו במהלך ההיסטוריה בהפצת מחלות מדבקות, הנאצים הצדיקו את בניית הגטאות כאמצעי מניעה נגד התפשטות הטיפוס. עכשיו הרטוריקה חוזרת, בגלל משאית השייכת למשרד הבראות במדינה".

כמו כן, ברוס בלייקמן, בל הקהילה היהודית, המשמש כמנהל מחוז נסאו במדינת ניו יורק, הדגיש כי "ההודעות המטרידות של משרד הבריאות מכילות ניסוחים שעלולים להיתפס כאנטישמים". במקביל, סם מילר, בכיר במשרד הבריאות של מדינת ניו יורק, הסביר כי "בעקבות ההודעה האחרונה של ממשלת ישראל על ארבעה מקרים חדשים של פוליו במדינה, משרד הבריאות פרסם הודעה לעיתונות, וקרא לאנשים הנוסעים לישראל להתחסן מפני הנגיף". לדבריו, "לאחר ששמעתי את הביקורת על ההודעות, המחלקה הורידה אותם מיד".