מארק מיילי, הרמטכ"ל האמריקאי, התייחס לבקשתה של אוקראינה לקבלת טילי ארוכי טווח מסוג "ATACMS". הוא הבהיר כי הטילים לא יסופקו לאוקראינים, אך הדגיש כי הצבא האמריקאי שוקל העברה של נשקים לטווח ארוך מסוגים אחרים.

הטנק המתקדם הגיע לידי אוקראינה, אך לא תוכל להשתמש בו בינתיים - וזו הסיבה
לא יוכלו לקבל מל"טים? מכה לפוטין: יפן הטילה סנקציות חדשות על רוסיה

הוא הסביר כי הסיבה לכך היא מיעוט יחסי של סוג הטילים הזה בארסנל הנשק האמריקאי. "יש מערכות אחרות שיכולות להגיע לטווח של טילי ה- 'ATACMS'. כמו מל"טים למשל, גם הבריטים מחזיקים במספר מערכות לטווח ארוך", ציין הגנרל הבכיר. 

גרמניה וארה"ב יעבירו טנקים לאוקראינה, רוסיה איימה בתגובה (רויטרס)

טווח ה"ATACMS", עומד על 200 מיילים, גדול בהרבה מכל מערכת שסיפקה עד כה ארצות הברית לאוקראינה, מאז תחילת המלחמה לפני מעט יותר משנה. עוד הוא הוסיף כי מדובר בהחלטה במסגרת המדיניות האמריקאית, שבוחנת את אופן המשך אספקת הנשק לאוקראינים, בהתחשב במהירות שבה האוקראינים משתמשים בנשק הרב שמסופק להם. 

בתוך כך, קרן המטבע הבינלאומית אישרה הלוואה כספית לאוקראינה, בסך כ-15.6 מיליארד דולר. ההלוואה מהווה חלק מחבילת התמיכה לאוקראינים, שמסתכמת ב-115 מיליארד דולר, ומאפשרת הוצאה מיידית של כמעט שלושה מיליארד דולר. 

"מטרות העל של תוכנית הרשויות הן לשמור על יציבות כלכלית ופיננסית בזמן של אי ודאות גבוהה במיוחד, להחזיר את קיימות החוב על בסיס צופה פני עתיד הן בתרחיש הבסיס והן בתרחיש השלילי, ולקדם רפורמות התומכות בהתאוששות של אוקראינה, לקראת הצטרפות לאיחוד האירופי בתקופה שלאחר המלחמה", נמסר בהודעה מטעם הקרן. נשיא אוקראינה ולדימיר זלנסקי הוציא הודעה לקרן הבינלאומית על הצעד, וכתב: "יחד אנו תומכים בכלכלה (האוקראינית). אנחנו מתקדמים לניצחון".