חבר המושבעים בבית המשפט במנהטן הצביע בשבוע שעבר בעד הגשת כתב אישום נגד נשיא ארה"ב לשעבר, דונלד טראמפ. זאת, במסגרת פרשת דמי השתיקה לשחקנית הפורנו סטורמי דניאלס. זו הפעם הראשונה בהיסטוריה האמריקאית שנשיא לשעבר יועמד לדין פלילי. עד שיוכרע דינו של טראמפ, נותר לברר, מי זאת בעצם סטורמי דניאלס?

כפי שסיפרה כבר דניאלס בת ה-44, שמה המקורי הוא סטפני קליפורד. דניאלס נולדה בבירת לואיזיאנה באטון רוז וגדלה במשפחה קשת יום. לפרנסתה, דניאלס עבדה במועדוני חשפנות כבר כשלמדה בבית ספר תיכון, והחלה להופיע ולביים סרטים פורנוגרפיים, תוך שימוש בשם בדוי. השם "סטורמי" נלקח מבתו של בסיסט להקת "מוטלי קרוז", ו"דניאלס" מתוך חיבתה לוויסקי "ג'ק דניאלס".

דניאלס טוענת כי פגשה לראשונה את הנשיא לשעבר ביולי 2006, בתחרות גולף באגם טאהו שבארה"ב. לדבריה, טראמפ הזמין אותה לארוחת ערב בסוויטה של המלון, שם הראה לה עותק של מגזין ישן, עם תמונתו בשער. עוד סיפרה כי לאחר ארוחת הערב, קיימו יחסי מין בחדר המלון, למרות שהיה נשוי למלניה, ולאחר מכן אף נשארו בקשר זמן מה. לאחר שטראמפ נבחר לנשיא ארה"ב בשנת 2016, מערכת היחסים בין השניים התפתחה בצורה דרסטית.

בואו לשדרג את האנגלית שלכם: לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

דונלד טראמפ בוועידת CPAC (צילום: REUTERS/Evelyn Hockstein)
דונלד טראמפ בוועידת CPAC (צילום: REUTERS/Evelyn Hockstein)

באותה תקופה, חשפה דניאלס את המפגש המיני, לכאורה, שהתרחש עם טראמפ, ועל כך שקיבלה מעורך הדין שלו, מייקל כהן, 130 אלף דולר, בתור דמי שתיקה. בעוד שטראמפ הכחיש שקיים יחסי מין עם שחקנית הפורנו, וטען שהתשלום לא היה קשור כלל לבחירות, חבר המושבעים האשים את כהן, וקבע כי התשלומים החודשיים בגובה 35 אלף דולר, אינם חוקיים, וכי נעשתה הפרה בוטה של החוק. בסופו של דבר, כהן הודה ב-2018 באישומים הפליליים.

במקביל, דניאלס התראיינה בשנת 2018 לתוכנית "60 דקות" ברשת CBS האמריקאית וחשפה פרטים מהלילה שבו בילתה עם טראמפ. לדבריה, "הוא הסתובב אלי, והוריד מעט את מכנסיו, ואז נתתי לו שתי מכות קטנות". לאחר מכן, סיפרה כי טראמפ ביקש שתספר קצת על עצמה. לדבריה, הוא אמר לה - "וואו, את מיוחדת, את מזכירה לי את הבת שלי, את חכמה ויפה, אני מחבב אותך". בהמשך, סיפרה כי הלכה לשירותים, וכשחזרה הנשיא לשעבר ישב על המיטה, ואז הסבירה כי "הבנתי למה הכנסתי את עצמי, הרגשתי שמגיע לי כי קיבלתי החלטה גרועה ללכת לחדר של גבר לבד".

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים<<<

מחאה נגד דונלד טראמפ בניו יורק לאחר ההודעה על כתב האישום נגדו (צילום: REUTERS/Eduardo Munoz)
מחאה נגד דונלד טראמפ בניו יורק לאחר ההודעה על כתב האישום נגדו (צילום: REUTERS/Eduardo Munoz)

כאמור,  חבר המושבעים בניו יורק הצביע ביום שישי האחרון בעד הגשת כתב אישום נגד דונלד טראמפ. פרקליטיו של טראמפ אישרו כי קיבלו את ההודעה הדרמטית על ידי משרד התובע הכללי של מנהטן. טראמפ הגיב בחריפות לכתב האישום ומסר כי "מדובר ברדיפה פוליטית והתערבות בבחירות ברמה הגבוהה ביותר בהיסטוריה. מהרגע שירדתי במדרגות במגדל טראמפ, ועוד לפני שהושבעתי לנשיא ארצות הברית, הדמוקרטים השמאליים הרדיקליים ביצעו נגדי ציד מכשפות. הדמוקרטים שיקרו, רימו והתנהלו באובססיה כדי לנסות 'להפיל את טראמפ', אבל עכשיו הם עשו את הבלתי מתקבל על הדעת - הפלת אדם חף מפשע לחלוטין במעשה של התערבות בוטה בבחירות".

"אף פעם בהיסטוריה של האומה שלנו זה לא נעשה", הוסיף טראמפ, "הדמוקרטים רימו אינספור פעמים במהלך עשורים, אבל הפעלת הנשק של מערכת המשפט שלנו כדי להעניש יריב פוליטי, שהוא במקרה נשיא ארצות הברית וללא ספק המועמד הרפובליקני המוביל לנשיאות, מעולם לא קרה לפני כן".