לקראת בחירות 2024: שתי המפלגות החלו לאחרונה לחמם מנועים לקראת הבחירות לנשיאות ארה"ב שעתידות להתקיים בשנה הבאה, כאשר ברקע מתפרסמים כל העת סקרים על הנשיא המכהן, ג'ו ביידן, והנשיא לשעבר, דונלד טראמפ. הסקרים האחרונים שנערכו על ידי "Marist Poll" ו-ABC הצביעו על חדשות לא טובות עבור ביידן. ומה עם טראמפ? 

הסקרים עסקו במספר נושאים, בהם אחוז התמיכה בביידן וטראמפ, הנושאים החשובים על סדר היום בקרב הציבור האמריקאי, וגם מה חושבים האמריקאים על הפרשות הפליליות סביב הנשיא לשעבר. בתוך כך, מהסקר של Marist Poll עולה, כי 42% מהמשיבים מרוצים מתפקודו של ביידן, לעומת 49% מהאמריקאים שהשיבו כי אינם מרוצים. עוד הציג הסקר, כי 48% מהמצביעים הרפובליקנים הציבו את הנושא הכלכלי בראש סדר העדיפויות, לעומת 17% מהדמוקרטים.

בואו לשדרג את האנגלית שלכם: לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

דולנד טראמפ (צילום: רויטרס)
דולנד טראמפ (צילום: רויטרס)

הסקר של ABC עסק בעיקר בפרשת "דמי השתיקה" בה מואשם הנשיא טראמפ, והראה כי 45% מהאמריקאים מאמינים כי טראמפ אכן צריך להיות מורשע בפרשה. 32% מתנגדים להרשעתו של הנשיא לשעבר, ו-23% השיבו כי אינם יודעים. בפילוח לפי מצביעי המפלגות, 88% מהדמוקרטים מאמינים כי בית המשפט במנהטן צריך להרשיע את טראמפ, לעומת 62% בקרב הרפובליקנים, שרואים בו זכאי. בקרב המצביעים החופשיים, אלו שאינם נאמנים למפלגה אחת בלבד, 41% מהם רואים בטראמפ אשם, לעומת 27% בלבד שרואים בו זכאי.

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים<<<

במקביל, 47% מהאמריקאים טוענים כי האישומים נגד הנשיא לשעבר הם ממניעים פוליטיים, כאשר המספר קופץ ל-79% בקרב מצביעי המפלגה הרפובליקנית. בקרב מצביעי המפלגה הדמוקרטית, 64% השיבו כי הם נוקטים בדעה הפוכה, כאשר לטענתם, האישומים הם אינם ממניע פוליטי. ומה באשר לקמפיין הבחירות? 43% מהאמריקאים חושבים שטראמפ צריך להשעות את הקמפיין, לעומת 57% שמתנגדים לכך.

כזכור, דונלד טראמפ השיק בחודש ינואר האחרון את קמפיין הבחירות לקראת 2024. הנשיא לשעבר הצהיר כי "ביידן העלה את ארה"ב לנתיב של הרס". לדבריו, "עלינו לסיים את שלטון הכנופיות כדי לשמור על כבודה של אמריקה". כמו כן, טען כי בתקופתו, "כלכלת ארה"ב הייתה בעלת הצמיחה המהירה יותר. בתקופתי, הייצור השתפר, בניגוד למה שמתרחש עכשיו תחת הנשיא".