מלחמת רוסיה-אוקראינה: מפקד הכוחות החמושים של הרפובליקה העממית של דונצק לשעבר, איגור גירקין, לעג לנשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, ואמר כי "איודיוטים מובילים את המלחמה באוקראינה". זאת, לאחר ששר הגנה, סרגיי שויגו, הבטיח להגדיל את מספר החיילים רוסים הנלחמים על אדמת אוקראינה.

למרות שגירקין ידוע בדעותיו הקיצוניות והורשע בפשעי מלחמה, הוא התגלה כאחד הקולות שמבקרים את האסטרטגיה הצבאית של רוסיה באוקראינה. גרקין פרסם לעיתים קרובות, בחשבון הטלגרם שלו, ביקורות נוקבות נגד מובילי המלחמה. ביום שבת האחרון, אף התייחס להודעתו של שר ההגנה רוסי, וכתב כי "הודעתו אינה עד כדי כך מרחיקה לכת כדי לסייע לכוחות הרוסים במלחמה. ההצהרה בה הבטיח להגדיל את מספר החיילים והתחמושת אינה מהווה באמת משמעות". לדבריו, "על מנת שהחיילים יוכלו להשתמש בנשק, יש צורך להגדיל את התפוקה. מנהיגי הצבא הם אידיוטים שלא מבינים מה הם אומרים וכותבים".

בואו לשדרג את האנגלית שלכם: לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

כוחות צבא רוסים בדונייצק, אוקראינה (צילום: REUTERS/Alexander Ermochenko )
כוחות צבא רוסים בדונייצק, אוקראינה (צילום: REUTERS/Alexander Ermochenko )

עוד כתב בהודעה, כי "האוכלוסייה הרוסית תמשיך 'לבלוע' את ההצהרות של הבכירים הרוסים כי המלחמה באמת מתנהלת כפי שרצו. ציבור הגיע הזמן שהבוחרים הרוסים יתחיל לתהות מדוע המלחמה נמשכת למרות הטענות הצצות. אם הכל כל כך טוב אצלנו,מדוע המלחמה נמשכת כבר 14 חודשים? ההפסדים בצד שלנו גבוהים, והניצחון מאוד רחוק מאיתנו".

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים<<<

הביקורת של גירקין מגיעה על רקע הערכות בקרב המודיעין הבריטי, כי המתקפה של רוסיה במזרח אוקראינה מתקדמת לאט, וכי המתקפה "המיוחדת" על העיר באחמוט נכשלה. זאת, לאחר שהגנרל האוקראיני לשעבר, ויקטור מוז'נקו, הזהיר כי הצבא הרוסי עלול לפתוח במתקפה חדשה במהלך הקיץ, בעקבות חוסר ההצלחות של מוסקבה בשדה הקרוב. מוז'נקו, מי ששימש בעבר כראש המטה הכללי של הצבא האוקראיני, התראיין לעיתון Fakty, והאמין כי ייתכן שהמתקפה הרוסית תצא לפועל בחודש אוגוסט.