מתיחות חדשה? בלון הריגול הסיני שאותר בשמי ארה"ב בחודש פברואר האחרון, הצליח לאסוף מודיעין מכמה אתרים צבאיים אמריקאים רגישים, למרות הניסיונות למנוע זאת, כך דווח היום (שני) ברשת NBC האמריקאית.

גורמים המעורים בפרטים מסרו, כי סין הצליחה לשלוט בבלון, כך שיוכל לבצע תמרונים מרובים מעל חלק מהאתרים, ולהעביר את המידע לבייג'ינג בזמן אמת. עם זאת, הגורמים הוסיפו כי המודיעין שסין אספה היה בעיקר מאותות אלקטרוניים, שניתן לקלוט מאמצעי התקשורת בבסיסים הצבאיים, ולא תמונות.

בתוך כך, הגורמים ציינו כי בייג'ינג הייתה יכולה לאסוף מודיעין הרבה יותר רגיש, במידה והצבא לא היה פועל על מנת לטשטש את יכולות הבלון לקלוט אותו נוספים. סין טענה מספר פעמים כי הבלון הוא בעצם ספינת אוויר אזרחית, בלתי מאוישת, אשר סטתה בטעות ממסלולה, וכי ארה"ב "הגזימה" בתגובתה. לאחר שהבלון הופל, גורמים בממשל ביידן אמרו כי הבלון אכן מסוגל לאסוף מודיעין. לטענת הגורמים, לבלון היה מנגנון השמדה עצמית שיכול להיות מופעל מרחוק.

ממשל ביידן עדכן כי הבלון הסיני חדר לראשונה למרחב האווירי של ארה"ב, מעל אלסקה, ב-28 בינואר, כאשר גורמים אמריקאים עדכנו כי הם עוקבים אחריו באופן שוטף. במהלך ארבעת הימים הבאים, הבלון הספיק לנוע מעל מונטנה, שם ממוקם בסיס חיל האוויר מאלמסטרום, ומאוחסנים בו חלק מנכסיה הגרעיניים של וושינגטון. ב-2 לפברואר, דווח ברשת NBC כי ממשל ביידן שוקל לראשונה להפיל את הבלון. לבסוף, הבלון הופל ב-4 בפברואר, מול חופי קרוליינה הדרומית.