דונלד טראמפ, הנשיא האמריקני הראשון בהיסטוריה שיוגש נגדו כתב אישום פלילי, צפוי להתייצב בבית המשפט בניו יורק ביום שלישי, שם ייחשף לראשונה לכתב האישום המלא נגדו. 

כיצד ישפיע כתב האישום נגד טראמפ על התמודדותו בבחירות 2024?

הנשיא לשעבר, שעומד בפני יותר מ-30 אישומים, בילה את סוף השבוע האחרון בפלורידה, שם שיחק גולף עם מכריו לאחר כתב האישום שהפתיע אותו ואת יועציו.

משרד התובע המחוזי של מנהטן חקר את טראמפ בנוגע לתפקידו, לכאורה, ביוזמה לשלם דמי השתיקה לכוכבת הפורנו, סטורמי דניאלס. החקירה במנהטן נמשכת כבר קרוב לחמש שנים, כאשר על פי החשד הנשיא שילם כ-130 אלף דולר לשחקנית הפורנו בימיו האחרונים של הקמפיין לנשיאות ב-2016. התשלום, כך חושדים במשטרה, הועבר על ידי עורך דינו לשעבר של טראמפ, מייקל כהן, שהודה במסגרת הסכם טיעון שנחתם עמו בשנת 2018 כי אכן שילם לדניאלס, וכי מטרת התשלומים הייתה "השפעה על תוצאות הבחירות".

סטורמי דניאלס (צילום: רויטרס)
סטורמי דניאלס (צילום: רויטרס)

מה צפוי לקרות ביום שלישי?

טראמפ צפוי לעזוב את פלורידה ביום שני בצהריים (שעון ארה"ב) ולנחות בנמל התעופה לא גוארדיה בניו יורק בסביבות 15:00. טרם הגעתו לבית המשפט במנהטן, ייעצרו כלל הדיונים. 

השירות החשאי, משטרת ניו יורק וקציני בתי המשפט יתאמו את האבטחה לקראת הגעתו של טראמפ. השירות החשאי אמור ללוותו בשעות אחר הצהריים המוקדמות למשרד התובע המחוזי, שנמצא באותו בניין שבו שוכן בית המשפט. 

טראמפ יתבקש על ידי החוקרים למסור טביעות אצבע, וייתכן שהוא גם יצולם על ידיהם. יש לציין כי במרבית המקרים לאחר מעצרם של הנאשמים בארה"ב הם מוחזקים בתאים שליד בית המשפט לפני הבאתם לדין, מה שלא צפוי לקרות במקרה של טראמפ. כמו כן, השוטרים לא צפוי לאזוק אותו, מכיוון שהוא יהיה מוקף בסוכנים פדרליים חמושים. 

מחאה נגד דונלד טראמפ בניו יורק לאחר ההודעה על כתב האישום נגדו (צילום: REUTERS/Eduardo Munoz)
מחאה נגד דונלד טראמפ בניו יורק לאחר ההודעה על כתב האישום נגדו (צילום: REUTERS/Eduardo Munoz)

"ברור שמדובר במקרה שונה, זה מעולם לא קרה בעבר. מעולם השירות החשאי לא היה מעורב באירוע של העמדה לדין של נשיא לשעבר", אמר עורך הדין של טראמפ, ג'ו טקופינה ל-CNN. "מה שיקרה ביום שלישי עדיין לא ברור, מלבד העובדה שנצעק בקול רם ובגאווה שהנשיא אינו אשם". 

עד שעות אחר הצהריים טראמפ צפוי להיות מובא לאולם בית המשפט, שם ייחשף להאשמות נגדו. לאחר שיועמד לדין, הוא ישוחרר כמעט בוודאות, אם כי ייתכן שיוטלו עליו הגבלות. בערב הוא כבר צפוי לנאום באירוע בחירות במאר א-לאגו.