נשיא ארצות הברית לשעבר דונלד טראמפ נחת הלילה (שלישי) בניו יורק ועתיד להסגיר את עצמו לידי התובע המחוזי. טראמפ הוא הראשון מבין הנשיאים האמריקאים שעומד בפני משפט פלילי, על רקע האישומים ששילם דמי השתקה לשחקנית הפורנו סטורמי דניאלס לפני הבחירות ב־2016. אראל סג"ל ויריב אופנהיימר שוחחו על הנושא ב-103FM עם עורך הדין מרק צל, יו"ר המפלגה הרפובליקנית בישראל וסגן נשיא המפלגה העולמי מחוץ לארצות הברית, אשר הגיב לדברים וסיפר על עלייתו של טראמפ בסקרים על אף ההליך הפלילי.

טראמפ נחת בניו יורק: כל מה שצריך לדעת לקראת היום הדרמטי בארה"ב

דונלד טראמפ מודיע על ריצה בבחירות לנשיאות 2024, קרדיט: רויטרס

"אני חושב שגם הוא וגם כולנו לא היינו רוצים לראות את זה, אבל זה דווקא עוזר לו, מחזק אותו בסקרים. מאז שהודיעו על כתב האישום הוא הצליח לגייס יותר משבעה מיליון דולר בתוך שלושה ימים, זה משהו מדהים", אמר עו"ד צל.

עוד טען, כי כתב האישום נגד טראמפ אכן תקדימי. "לא היה דבר כזה. לי אין ספק, ואני לא מדבר רק כיו"ר המפלגה בישראל, כל המומחים בארה"ב, כמעט כולם, אחרים אומרים שלסיפור המשפטי אין שום בסיס. זה כן רדיפות פוליטית. השאלה אם זה יפגע בטראמפ או יעזור לו. כרגע זה עוזר לו בגדול. בסקרים הוא עולה כמטאור, כרקטה. אני לא יודע כמה זמן זה יימשך, אבל בשלב זה זה עוזר לו מאוד".

בואו לשדרג את האנגלית שלכם: לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

"אם זה יעבור את השלבים המקדימים, יש הרבה בקשות לסלק את זה על הסף, אז זה יגיע לחבר המושבעים", הוסיף צל. "יש ארבע חמש חקירות במקביל, דווקא כתב האישום הזה הכי חלש. טעות פוליטית לדעתי של הפרקליט בניו יורק, זה שקרן, פושע. כל הסיפור מעניין, העבירה התיישנה לפי החוק הניו יורקי, כדי למנוע את ההתיישנות הם היו צריכים לחבר את העבירה הזו של זיוף מסמכים עסקיים לאיזו עבירה פדרלית, שכבר כל הגורמים הפדרליים אמרו שאין שום עבירה. אפילו בממשל ביידן אמרו שאין מקום להגיש כתב אישום נגד האיש הזה. כל הסיפור מפוברק".

סייעה בעריכת הכתבה: שני רומנו, 103FM