בכיר לשעבר בשירות האבטחה הפדרלי של רוסיה (FSO), גלב קרקולוב, שעבד גם כמאבטחו האישי של הנשיא הרוסי, ולדימיר פוטין, התראיין לאתר התחקירים Dossier Center וחשף כמה פרטים "סודיים" על התנהלותו של הנשיא. קרקולוב, שימש כאחד מקציני הביטחון של פוטן, נמלט לאיסטנבול, לאחר שהביע התנגדות למלחמה באוקראינה.

הבכיר לשעבר בשירות האבטחה הפדרלי, ציין כי היה אחראי להצפנת התקשורת של הנשיא הרוסי, וליווה את המנהיג ביותר מ-180 נסיעות, במהלך 13 שנות שירותיו ב-FSO. אתר התחקירים שאליו התראיין, אימת את זהותו, וכינה אותו כ"קצין המודיעין הבכיר ביותר בהיסטוריה של רוסיה שערק למערב". בתוך כך, סיפר קרקולוב כי "פוטין עדיין חושש מאוד להידבק בנגיף הקורונה, וחרד מניסיון התנקשות בחייו". כתוצאה מכך, אמר הבכיר הרוסי לשעבר, "פוטין מבלה את רוב הזמנו בבדידות, במגוריו הפרטיים שמכונים 'בונקרים'".

וולדימיר פוטין (צילום: רויטרס)
וולדימיר פוטין (צילום: רויטרס)

קרקולוב הוסיף כי "לפני כל נסיעה ואירוע, היה עלינו לשמור על בידוד קפדני למשך שבועיים, גם אם האירוע היה קצר למשך 20 דקות בלבד. אותם עובדים שעברו את ההסגר, היו נחשבים ל'נקיים' ויכלו לעבוד באותו החדר עם הנשיא". לדבריו, במהלך כל שנות שירותיו, פוטין סלד מטכנולוגיה וכי מעולם לא השתמש בטלפון נייד או באינטרנט.

"הוא מקבל מידע רק מהמעגל הקרוב ביותר שלו, מה שהאומר שהוא חי בוואקום של מידע", הוסיף, וציין כי "באשר למרחקים הארוכים, פוטין הרבה להשתמש בנסיעות ברכבת האישית שלו, זו הייתה הדרך המועדפת שלו לנוע, מכיוון שלא ניתן לעקוב אחר תנועת הרכבות, כמו אחר תנועת המטוסים". במהלך נסיעות מדיניות למדינות זרות, קרקולוב חשף כי פוטין היה מביא עמו "תא טלפון", בגובה של 2.5 מטרים, שבו פוטין יכול היה לתקשר ללא חשש שסוכני מודיעין זרים יעקבו אחריו. בהמשך, סיפר כי "במהלך ביקור בקזחסטן, פוטין התעקש שיקימו עבורו מקלט, שיעוצב בדיוק כמו בית מגוריו, כדי להסתיר את מיקומו המדויק".

בהמשך, הביע שוב התנגדות למלחמה באוקראינה. קרקולוב קרא לקציני ה-FSO לחדול ממילוי הפקודות במחאה על הפלישה הרוסית, שאותה כינה כ"התקפה חסרת תקדים על מדינה ריבונית, הנשיא הפך לפושע מלחמה".