איראן טענה כי סיכלה מתקפת מל"טים על "מתחם של משרד ההגנה" בעיר איספהאן שבמרכז המדינה, כך דווח היום (רביעי) ברשת "אל-ערביה".

הדיווח ברפובליקה האסלאמית מתפרסם לאחר שביום ראשון האחרון, כלי טיס בלתי מזוהה חדר לישראל מכיוון סוריה, והופל באמצעות לוחמה אלקטרונית. בצה"ל סבורים כי כלי הטיס הוא ככל הנראה איראני. 

בשבוע האחרון גברה המתיחות בין ישראל לאיראן. משמרות המהפכה מסרו כי "שני יועצים" בכירים חוסלו בתקיפה שיוחסה לישראל בסוריה, ביום שישי האחרון. כמו כן, השבוע, דיווחו בסוריה על תקיפות ישראליות נרחבות בדמשק, כאשר בין היתר, הותקפו אתרים השייכים למיליציות הפרו-איראניות בסמוך לשדה התעופה הבינלאומי בבירה הסורית.

תקיפה בסוריה (צילום: SANA/Handout via REUTERS)
תקיפה בסוריה (צילום: SANA/Handout via REUTERS)

בחודש ינואר האחרון, דיווח הוול סטריט ג'ורנל כי ישראל תקפה, בעזרת מל"טים, מפעל לייצור תחמושת בעיר איספהאן. גורמים המעורים בפרטים מסרו כי "תקיפת המפעל הצבאי באיראן בוצעה על ידי רחפנים ישראלים, וכי המפעל נועד לייצור כלי נשק מתקדמים". עוד נמסר כי במתקפה הצליחו לפגוע בארבעה אזורים שונים באופן מדויק. על פי תמונות לווין מהאזור, נראה כי למרות שהאיראנים תיארו את הנזק כקל בלבד, המשימה "הוכתרה כהצלחה".

כמה ימים לאחר מכן, סוכנות הידיעות האיראנית "נור ניוז" דיווחה כי הכטב"מים והתחמושת ששימשו לתקיפה במפעל הנשק באספהאן הוכנסו לאיראן על ידי "קבוצות כורדיות אנטי-מהפכניות שבסיסן באזור כורדיסטאן העיראקית". על פי הדיווח, הקבוצות נעזרו בסוכנות ביון זרה, שסיפקה את החלקים של כלי הטיס, והכניסה אותם לתוך גבולות הרפובליקה האסלאמית דרך איש קשר. עוד נמסר, כי החלקים והחומרים הורכבו בבית מלאכה "מאובזר היטב על ידי כוח אדם מיומן".

גורמים איראנים מסרו בסמוך לתקיפה, כי "המדינה סיכלה ניסיון תקיפה של שלושה מטוסי קוואדקופטר קטנים שכוונו למפעל תחמושת בעיר איספהאן, ממש בסמוך לאתר השייך למרכז לחקר החלל של איראן. איראן אמרה כי ההגנה האווירית שלה הפילה את אחד המל"טים, בעוד שני האחרים התפוצצו מעל המחסן וגרמו נזק קל לגג המבנה. שר החוץ האיראני, חוסיין אמיר-עבדולהיאן, כינה את הפיצוץ "תקיפה פחדנית".