על רקע חידוש היחסים הדיפלומטים בין איראן לסעודיה, שר החוץ הסעודי, פייסל בן פרחאן, ייפגש עם מקבילו האירני, חוסיין אמיר עבדולחיאן, בבייג'ינג, על מנת לדון בשלבים הבאים במסגרת חידוש היחסים, כך דיווח היום (רביעי) עיתון "א-שארק אל-אווסט", היוצא לאור בלונדון, מפי מקור המעורה בפרטים.

הפגישה בין השניים תהיה הראשונה, מאז שנת 2016, בה נפגשים בכירים סעודים עם בכירים איראניים במסגרת מדינית רשמית. המפגש יערך לאחר שלוש שיחות טלפון שהתקיימו בין שני השרי החוץ, שבהן דנו על הצעדים הבאים במסגרת חידוש היחסים המדיניים בין המדינות. מקור המעורה בפרטים הוסיף, כי "הבחירה בסין באה לאחר תפקידה החיובי בתור מתווכת בין המדינות, ובהשגת ההסכם ביניהן.

כזכור, סוכנות הידיעות האיראנית הרשמית אירנ"א דיווחה בחודש מרץ האחרון כי הושגה הסכמה עם סעודיה על חידוש הקשרים הבילטרליים ופתיחתן מחדש של השגרירויות בחודשיים הקרובים. סוכנות הידיעות "נור ניוז", המקושרת למועצה העליונה לביטחון לאומי של איראן, פרסמה תמונות בהן נראים עלי שמח'אני, מזכיר המועצה, עם פקיד סעודי ופקיד סיני שהטלוויזיה הממלכתית כינתה בשם וואנג יי. "לאחר יישום ההחלטה, שרי החוץ של שתי המדינות ייפגשו כדי להתכונן לחילופי השגרירים", נמסר מהטלוויזיה הממלכתית האיראנית.

סוכנות הידיעות הסעודית מסרה אז, כי "שלוש המדינות מכריזות כי הושג הסכם בין ממלכת ערב הסעודית לרפובליקה האסלאמית של איראן, הכולל הסכם לחידוש היחסים הדיפלומטיים ביניהן ולפתוח מחדש את השגרירויות והנציגויות שלהן תוך תקופה שלא תעלה על חודשיים, וכן ההסכם כולל את אישורם של כיבוד ריבונות מדינות ואי-התערבות בענייני פנים של מדינות".