משרד ההגנה של פינלנד הודיע כי המדינה תרכוש מישראל את מערכת ההגנה האווירית מפני טילים "קלע דוד". ההודעה מגיעה יום לאחר ההכרזה על הצטרפותה של פינלנד לברית נאט"ו. 

המצטרפת החדשה הוסיפה כי תרכוש את מערכת ההגנה בעלות של 316 מיליון יורו, וכי יש אפשרות כי תהליך הרכישה יתרחב. בהצהרה שפרסמו בכירים פיניים, התכנית לרכישת המערכת ידרשו מאמצים משותפים משתי המדינות. 

"הרכישה הזו תיצור יכולת חדשה עבור כוחות ההגנה הפיניים ליירט מטרות בגובה רב. במקביל אנו ממשיכים בפיתוח השאפתני וארוך הטווח של יכולת ההגנה של פינלנד בסביבה ביטחונית חדשה", נמסר מטעם שר ההגנה אנטי קייקונן.

כזכור, ביום שלישי האחרון נאט"ו אישרה את הצטרפותה של פינלנד לברית הצבאית, והפיכתה לחברה ה-31 בארגון. הצטרפות פינלנד לברית הצבאית מתרחשת לאחר שבמשך עשורים היא העדיפה להישאר ניטרלית.

מנגד, ברוסיה קיבלו את הבשורה בזעם. הקרמלין מסר כי רוסיה תיאלץ לנקוט ב"אמצעי נגד". דובר הקרמלין דמיטרי פסקוב אמר כי "התרחבות נאט"ו היא איום על הביטחון שלנו ועל האינטרסים הלאומיים של רוסיה" וכי מוסקבה תעקוב מקרוב אחר הצבה של חיילי נאט"ו בפינלנד. בנוסף, שר ההגנה של רוסיה סרגיי שויגו ציין בפגישה עם צמרת הנהגה הצבאית במדינה כי החברות של פינלנד "מייצרת סיכונים להתרחבות משמעותית של המלחמה באוקראינה".