ראש ממשלת הודו נרנדרה מודי קרא אתמול לקהילה הבינלאומית להתגייס להגנה על החתולים הגדולים בעולם, ובהם הנמרים והאריות, כאשר הציג את ההצלחה של המיזם להצלת הטיגריסים בהודו. מודי השתתף אתמול באירוע חגיגי במדינת קרנטקה שבדרום הודו לציון 50 שנה לפרויקט טיגריס - מיזם שמתמקד בשימור של אוכלוסיית הטיגריסים הבנגליים בסביבתם הטבעית על מנת להגן עליהם מפני סכנת הכחדה.

לפי סקר האוכלוסין האחרון שחשף מודי, מספר הטיגריסים במדינה הגיע בשנת 2022 ל־3,167 פרטים - עלייה של 200 טיגריסים לעומת שנת 2018. בסך הכל אוכלוסיית הטיגריסים כמעט הוכפלה בשני העשורים האחרונים, אחרי שבשנת 2006 עמד מספרם על 1,411 בלבד.

"ההצלחה של פרויקט טיגריס היא מקור לגאווה לא רק עבור הודו, אלא עבור כל העולם", הצהיר מודי. "המדינה שלנו לא רק שימרה טיגריסים, אלא גם העניקה להם מערכת אקולוגית כדי לשגשג. הודו היא מדינה שמאמינה בדו־קיום של כלכלה וסביבה. ההצלחה העצומה והגידול במספר הטיגריסים מוכיח עד כמה המדינה משוועת להציל את חיות הבר שלנו".

מודי גם ניצל את האירוע כדי להכריז על השקה של הברית הבינלאומית של החתולים הגדולים, אחרי שקרא בשנת 2019 להפסיק את הציד והסחר בחיות בר. "ההגנה על חיות הבר אינה סוגיה של מדינה אחת, אלא אוניברסלית", אמר מודי, שציין כי הברית הבינלאומית תתמקד בשבעת הזנים המובילים של חתולים גדולים בעולם - טיגריס, אריה, נמר, נמר שלג, פומה, יגואר וצ'יטה. הוא הסביר כי המדינות יוכלו להשתתף בניסיון שלהן כדי לסייע לאחרות בפעילות השימור. "יחד נוכל להציל אותם מהכחדה, וניצור מערכת אקולוגית בטוחה ובריאה".