יותר משנה עברה מאז שהחלה המלחמה העקובה מדם באירופה, ורוסיה ממשיכה להתבוסס בבוץ האוקראיני. לצד פגיעה קשה בצבא ובכלכלה, ספגה מוסקבה גם נזק מדיני כבד. בתוך כך, נחשפה התכתבות בין אחד המקורבים לנשיא ארה"ב לשעבר, דונלד טראמפ, לעוזרו של נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, כשנושא השיחה הוא "האישור" שוושינגטון עתידה לתת למוסקבה, על מנת שתכבוש שטחים נוספים מאוקראינה.

עורך הדין הבכיר, אנדרו ויסמן, ששימש גם כיועץ הבכיר של רוברט מולר, התובע המיוחד לחקירת התערבות רוסיה בבחירות לנשיאות ארצות הברית 2016, צין כי השיחה התנהלה בין פול מנפורט, מנהל הקמפיין של טראמפ בבחירות לנשיאות 2016, וקונסטנטין קלימניק, עוזרו של נשיא רוסיה. לדבריו, מוסקבה הייתה צריכה את אישורה של ארה"ב כדי "לגרום לזה לעבוד". בשיחה עם רשת PBS, סיפר ויסמן כי "הייתה אינדיקציה ברורה למה שפוטין ניסה לעשות".

בואו לשדרג את האנגלית שלכם: לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

צבא אוקראינה (צילום: REUTERS/Gleb Garanich)
צבא אוקראינה (צילום: REUTERS/Gleb Garanich)

על פי הדוח שהגיע לידי "ניוזוויק", פול מנפורט, שהורשע בעבר בהונאה וקשירת קשר, פעל עם גורמים אוקראינים, הנתמכים על ידי רוסיה, כולל עוזרו של פוטין, שזוהה כ"קצין מודיעין רוסי". השניים יצרו מערכת יחסים קרובה ומתמשכת שהחזיקה מעמד עד לבחירות ב-2016. מנפורט אף דן עם קלימניק ב"תוכנית השלום" במזרח אוקראינה, שתועיל באופן ישיר לאינטרסים של הקרמלין.

השניים פעלו באופן שוטף ליצור את "תוכנית השלום הפרו-רוסית באוקראינה", זמן קצר לפני הבחירות לנשיאות ארה"ב. עוד נכתב בדוח, כי "הנכונות של מנפורט לשתף מידע עם פעילים בשירות הביון הרוסי, במיוחד את עם קלימניק, מהווה איום מודיעיני חמור ביותר".

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

בחודש שעבר, טראמפ אותת כי היה מוכן לבצע "עסקה" עם מוסקבה, כדי לתבוע חלקים מאוקראינה, אילו היה בבית הלבן בזמן הפלישה הרוסית. טראמפ אמר כי "רוסיה הולכת על הכל", וכי פוטין לא היה יוצא למלחה, אם היה נבחר לנשיא האמריקאי. לדבריו, "יכולנו לנהל בינינו משא ומתן. במקרה הגרוע, יכולתי לעשות עסקה, בכך שרוסיה תשתלט על שטחים מסוימים באוקראינה, שהם דוברי רוסית. כעת, אוקראינה פשוט מתפוצצת לרסיסים".