דליפת המסמכים מהפנטגון ממשיכה לעורר סערה. בנוסף לאלו שכבר נחשפו ועסקו במלחמה באוקראינה, רשת CNN חשפה היום (רביעי) מסמכים הנוגעים לסין. המדינה אותה הגדירה ארה"ב כאתגר החמור ביותר לסדר הבינלאומי בטווח הארוך. 

מסמך הפנטגון חשף: אלו התרחישים שיגרמו לישראל לספק נשק לאוקראינה
מסמך חדש חושף: רוסיה ומדינה ערבית תכננו לפעול נגד ה-CIA והמודיעין הבריטי

המסמכים מכילים בין היתר איסוף מודיעין אמריקאי על פעולותיה של סין, בעיקר ביחס לחששות ארצות הברית מפני מעורבות פטינציאלית של סין במלחממה שמתנהלת באוקראינה כבר מעל לשנה. 

שר החוץ אלי כהן בביקורו באוקראינה צילום: מתן וסרמן

אחד החששות הכבדים שהעלה המודיעין האמריקאי במסמכים, הוא הקשר האסטרטגי בין הסינים לרוסים, ותמיכה של סין בפעולות אותן מוביל הקרמלין באוקראינה. "סין תגיב בצורה חזקה יותר וככל הנראה תגדיל את היקף החומרים שהיא מוכנה לספק לרוסיה, אם התקיפות האוקראיניות יפגעו במיקום בעל ערך אסטרטגי גבוה או יראו כי הם מכוונים למנהיגים רוסים בכירים", נכתב במסמך.

בכירים אמריקאים קראו לסין לאורך החודשים האחרונים שלא לספק תמיכה צבאית שכזו לרוסים, אך עד כה בבייג'ין הכחישו את הטענות. כמו כן, משרד החוץ הסיני סירב להגיב לפנייה שקיבל מטעם רשת CNN, בה פורסם הדיווח. 

כאמור תגובה רשמית של הסינים לא הגיעה. אך גוף תקשורת שמזוהה עם השלטונות, דווקא התייחס לעניין, וביקר את האמריקאים: "בשנים האחרונות, למרות שערוריות שכללו מעקב אמריקאי אחר בעלות בריתה שהובילו לכמה מקרים של סערה ציבורית בינלאומית, נראה שארה"ב עדיין "לא עוצרת".

בתוך כך, שר ההגנה האמריקאי לויד אוסטין, התייחס לסערה: "נמשיך לחקור ונהפוך כל אבן עד שנמצא את מקור ההדלפות ואת היקפן.