איראן מנהלת מגעים חשאיים עם סין ורוסיה, לרכישת דלק טילים שהוטל עליו סנקציות מטעם האו"ם, כך דווח היום (רביעי) באתר "politico". על פי הדיווח, מהלך מסוג זה יהווה הפרה ברורה של הסנקציות שהוטלו בעבר על איראן, ואף עשוי לסייע למערך הרקטות הרוסי בזירת המלחמה באוקראינה. 

משמרות המהפכה יוגדרו כארגון טרור? הדרישה האמריקאית מהאיחוד האירופי
בצל חידוש היחסים עם סעודיה: איראן במסר לישראל - "יש מציאות חדשה באזור"
סערת דליפת מסמכי הפנטגון נמשכת: פרטי מודיעין חדשים נחשפו

האיראנים ניהלו משא ומתן במקביל עם גורמים רשמיים משתי המדינות, על מנת לרכוש כמויות גדולות של אמוניום פרכלוראט, או AP, המרכיב העיקרי בחומרי הנעה מוצקים המשמשים להפעלת טילים. בין הגורמים איתם ניהלו מגעים, ניתן למנות את יצרנית הכימיקלים הרוסית בבעלות המדינה. 

מחאת החיג'אב: ביתו של חומייני הוצת באיראן (רויטרס)

לא נמסרה תגובה מטעם אף אחת משלושת המדינות. סוגיית מעורבותה של סין במלחמה באוקראינה עלתה מוקדם יותר היום, עם חשיפתם של מסמכים מסווגים נוספים שהודלפו מהפנטגון. "סין תגיב בצורה חזקה יותר וככל הנראה תגדיל את היקף החומרים שהיא מוכנה לספק לרוסיה, אם התקיפות האוקראיניות יפגעו במיקום בעל ערך אסטרטגי גבוה או יראו כי הם מכוונים למנהיגים רוסים בכירים", נכתב באחד המסמכים. 

דיווח: איראן ניצלה את רעידת האדמה בסוריה להעברת נשק
איראן ניצלה את רעידת האדמה הקשה שאירעה בסוריה לפני כחודשיים, על מנת להגביר את משלוחי הנשק למדינה, כך דווח מוקדם יותר ברויטרס. על פי הדיווח, משלוחי נשק רבים הוסתרו והוברחו יחד עם משלוחי הסיוע ההומניטרי לאחר רעידת האדמה הקשה, שכזכור פקדה גם את טורקיה.