בדרך לשלב חדש במלחמה? הצעת חוק חדשה, המאפשרת מסירה אלקטרונית של מסמכי גיוס צבאיים, תקודם בזמן הקרוב, כך נמסר מטעם הקרמלין. "עלינו להיות מודעים לכך שעלינו להסדיר את מערכת הרישום והגיוס לצבא. על פי החוקה, מתגייסים חייבים לשרת בצבא. זוהי חובה חוקתית של האזרחים", נמסר בהודעה. 

מסמך חדש חושף: רוסיה ומדינה ערבית תכננו לפעול נגד ה-CIA והמודיעין הבריטי
ההסכם הסודי של טראמפ ופוטין נחשף: כך רוסיה תכננה לכבוש שטחים מאוקראינה

הודעה מסוג זה שבימים עברו הייתה עוברת באדישות יחסית, עשויה לקבל משמעות דרמטית בימים אלו, כשהמלחמה באוקראינה עודנה מתנהלת. במהלך חודשי המלחמה שהתחילה בסוף חודש פברואר אשתקד, חיילים רבים גוייסו בצד הרוסי על מנת להילחם בה. על פי טענות רבות, בניגוד לרצון החיילים בחלק גדול מהמקרים.  

רוסיה מודה: מתקפת הנגד של אוקראינה הצליחה להפתיע (רויטרס)

עוד אמר בעניין דובר הקרמלין דמיטרי פסקוב, תוך שהוא ממשיך לכנות את המלחמה "מבצע מיוחד": "כשהחל המבצע הצבאי המיוחד ראינו שבכמה מקומות יש לנו כאוס רב במשרדי הרישום והגיוס הצבאיים. הצעת החוק נועדה "לתקן את הבלגן" ולהפוך את התהליך ל"מודרני, יעיל ונוח לאזרחים".

בתוך כך, מסמכים שהודלפו מהפנטגון האמריקאי והגיעו לידי "הניו יורק טיימס", חשפו כי אם כוחות ההגנה האווירית של אוקראינה לא יקבלו סיוע נרחב בזמן הקרוב, הם צפויים לקרוס, ונראה כי חיל האוויר הרוסי ישנה את פני המלחמה שהחלה בפברואר 2022. על פי הדיווח, במקרה כזה, רוסיה עלולה להשתמש במטוסי הקרב הקטלניים שברשותה, שככל הנראה ישנו את תמונת המצב מבחינתה.