משרד החוץ של איראן פרסם היום (שישי) ציוץ בטוויטר לרגל יום ירושלים הבינלאומי בו תקף את מדינת ישראל וטען: "שום קונספירציה לא תציל את המשטר הציוני, ירושלים שייכת לפלסטינים".

נסראללה: "ההתפתחויות בשנה האחרונה שירתו את המאבק שלנו נגד ישראל"
חמאס: "ישראל חלשה ומתפוררת מבפנים"; חיזבאללה: "כל תקיפה תיענה בכל הזירות"

"יום ירושלים הבינלאומי הוא יום הדרישה העולמית לזכויות העם הפלסטיני. קיומה המתפורר של ישראל אינו מסוגל עוד להונות את העולם. שום קונספירציה לא תציל את המשטר הציוני. ירושלים שייכת לפלסטינים".

הציוץ האיראני הגיע לאחר שבימים האחרונים מנהיגי ארגוני הטרור הפלסטינים נשאו גם הם דברים לרגל יום ירושלים הבינלאומי בהם מתחו ביקורת על ישראל, טענו כי היא "מתפוררת מבפנים" ואיימו בהסלמת ההתנגדות. 

עימותים בהר הבית גרמו למתיחות ביטחונית (רויטרס)

אמש נאם מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה וטען כי "ההתפתחויות בשנה האחרונה שירתו את המאבק שלנו נגד ישראל". לדבריו, "החייאת יום ירושלים הבינלאומי היא חלק מהותי מהקרב לשחרור פלסטין. השנה, יותר מתמיד, ראינו את ציר ההתנגדות חזק, מסוגל ומגובש, כפי שאנו רואים בשטח בשבועות האחרונים ובימים אלו, ונהיה עדים לכך בשבועות הקרובים גם בהתייחס להתפתחויות".

ביום רביעי נאם סאלח אל-עארורי, סגן ראש הלשכה המדינית של בחמאס הממונה על פעילות הזרוע הצבאית של חמאס ביהודה ושומרון, וטען כי "ההתנגדות הפלסטינית עצרה את כניסת הישראלים למסגד אל-אקצא". הוא אף טען כי ישראל נמצאת במצב חלש במיוחד ואמר: "הישות הציונית חיה במצב של קונפליקט ופילוג, והולכת לקראת התפוררות פנימית".

במקביל, ראש המועצה הפועלת של חיזבאללה האשם ספידין שלח "הודעת אזהרה חמורה" לישראל וטען: "כל תקיפה ישראלית תענה מכל הזירות. נושא פלסטין וירושלים הוא ציר יסוד בכל התחומים". לטענתו איחוד ההתנגדות גרם לישראל "לאבד עשתונות".

"המטרה היא אותה מטרה - ציר ההתנגדות מתכנן, עובד ומוכן להתעמת עם הכיבוש הישראלי". הוא טען כי "ישראל כולה רועדת ומדברת על פסימיות גדולה, והמדיניות של השליטים היא זו שהרחיקה את ההתנגדות מהעם, וכשהעם מתרחק מההתנגדות, האויב נאחז בעריצות ותוקפנות". 

ראש המועצה הפועלת של חיזבאללה הוסיף: "אנחנו מגבירים את האיתנות, הנחישות והרצון שלנו, וכל היכולות יהיו בעימות הגדול שנראה שהישראלים ממהרים אליו, וגם אנחנו ממהרים ומוכנים. ההתנגדות, נתניהו, היא התנגדות של אחדות, יכולת, כוח ונחישות". הוא הוסיף ושלח הודעה לראש ממשלת ישראל נתניהו: "כל דבר שהוא יעשה יענה בכל הזירות".