יתדלק את המחאה המקומית?  סגן התובע הכללי של איראן התייחס היום (שבת) לסוגיית החיג'אב וטען כי בזמן הקרוב צפויים לעמוד לדין אנשים שהביעו תמיכה בנשים במדינה, להסיר את החיג'אב שלהן במרחב הציבורי. הוא אף ציין כי לא תינתן להם הזכות לערער על כל הרשעה במסגרת העמדתם לדין. 

"תפסו את ראשה והטיחו בקרקע": עדות חדשה על מותה של מהסא אמיני
דיווח: איראן מגייסת בעלות ברית במזרח התיכון כדי לפתוח במתקפה על ישראל

עוד הוסיף כי "פשע החשיפה יטופל בבית המשפט הפלילי שהחלטותיו הן סופיות ובלתי ניתנות לערעור. העונש על הפשע של קידום ועידוד אחרים להסיר את החיג'אב הוא כבד הרבה יותר מהפשע של הסרת החיג'אב עצמו, כי זו אחת הדוגמאות המובהקות לעידוד שחיתות".

"מחאת החיג'אב" באיראן (צילום: רויטרס)

בתוך כך, משטרת איראן התקינה לאחרונה מצלמות במרחב הציבורי, על מנת לזהות נשים שיסירו מעליהן את החיג'אב, כך דווח בכלי התקשורת המקומיים. לאחרונה, מספר הולך וגדל של נשים איראניות מביעות מחאה בנושא, ומורידות את כיסוי הראש בקניונים, מסעדות, חנויות, רחובות ואזורים ציבוריים אחרים.

כזכור, מחאת החיג'אב החלה לאחר מותה של הצעירה מהסא אמיני, בעת ששהתה במעצר, לאחר ששערותיה יצאו מתוך החיג'אב שלה. על פי העדות של אישה ששהתה עמה במעצר, אמיני הוכתה בחוזקה על ידי אנשי "משטרת המוסר". העדה סיפרה כי היא שמעה מאחרים על כך שאמיני סירבה לרדת מהרכב שהוביל אותה למעצר ולכן אחד הקצינים היכה אותה בראשה.