מלחמת רוסיה-אוקראינה: אחד האנשים הקרובים ביותר לנשיא רוסיה, יבגני פריגוז'ין, אשר מתפקד גם כאחד הבעלים של המיליציה הפרטית "כוח וגנר", קרא לפוטין לעצור את המלחמה באוקראינה. פריגוז'ין כתב את הדברים באפליקציית המסרים "טלגרם", וקרא לנשיא הרוסי להצהיר כי "מוסקבה ניצחה במבצע הצבאי המיוחד על ידי השמדה של חלק גדול מהאוכלוסיית הגברים באוקראינה וכיבוש השטחים שלה".

פריגוז'ין טען בנוסף כי "רוסיה כבשה חלק גדול משטחה של אוקראינה", וכי "הדרך האסטרטגית הטובה ביותר עבור הצבא הרוסי, שספג אבדות קשות, היא שמירה על ההישגים הקיימים". בנוסף, למרות שדווח בעבר על חילוקי דעות בינו לבין פוטין, הדגיש כי "דבר לא מאיים על כוחה של רוסיה", ככל הנראה בהתייחסות לנשיא הרוסי. עוד טען, כי "עבור השלטונות והחברה כולה, יש צורך לשים סוף למבצע המיוחד".

קבוצת ''וגנר'' במלחמה באוקראינה (צילום: gettyimages)
קבוצת ''וגנר'' במלחמה באוקראינה (צילום: gettyimages)

לדבריו, "האופציה האידיאלית היא להכריז על סיום המבצע המיוחד ולהצהיר שרוסיה השיגה את המטרות שתוכננו". עוד ציין, כי "במובן מסוים מוסקבה גם השיגה אותן. הרגנו מספר עצום של חיילים אוקראינים, ולכן אנחנו יכולים לדווח שהמשימות במבצע המיוחד הושלמו. רוסיה כבשה חלק גדול משטחיה של אוקראינה, ואף הצליחה ליצור מסדרון יבשתי לחצי האי קרים".

עם זאת, פריגוז'ין הזהיר כי "אוקראינה יכולה לפתוח במתקפת נגד, אך שום דבר לא מאיים על כוחה של רוסיה, מכיוון שהיא סמל לאחדות לאומית והתנגדות למערב. במקרה של מתקפת נגד אוקראינית, זה עלול לשחק לידיה של רוסיה, אך אנחנו מוכנים להדוף את המתקפה". 

ביום חמישי האחרון, דיווח "הניו יורק טיימס" כי קובץ חדש של 27 עמודים דלף לרשת, ובו עדויות על החדירה של סוכנויות המודיעין האמריקאית למנגנון הביון הרוסי ועדויות על מאבקים פנימיים בין גורמי הביטחון השונים ברוסיה. כמו כן, המסמכים נותנים עדות על כך שברוסיה הסתירו את מספר ההרוגים האמיתי במלחמה, ומובאים פרטים על פגישה שנערכה בין הנשיא, ולדימיר פוטין, שר ההגנה סרגי שוויגו, ומנהיג "כוח וגנר", יבגני פריגוז'ין.

צבא רוסיה (צילום:  VYACHESLAV OSELEDKO / Contributor)
צבא רוסיה (צילום: VYACHESLAV OSELEDKO / Contributor)

על פי הדיווח, המסמכים מעידים כי התרחשו חילופי האשמות בין סוכנויות הביטחון השונות ברוסיה, כולל שירות הביטחון הפדרלי (FSB) ומשרד ההגנה הרוסי, בכל הנוגע למספר הנפגעים במלחמה באוקראינה. כך עולה, כי ה-FSB פקפק בהודעת משרד ההגנה על מספר הנפגעים, כאשר גורמים רשמיים טענו כי המשרד כלל לא ספר את ההרוגים והפצועים בקרב המשמר הלאומי, המיליציה הפרטית "כוח וגמר", וכוחות שהוצבו על ידי רמזן קדירוב, נשיא צ'צ'ניה.

עוד נכתב במסמך, כי "ה-FSB חישב את מספר ההרוגים והפצועים במהלך הקרבות, אשר הגיע ליותר מ-110 אלף". זאת, לאחר שפקידים אמריקאים העריכו בעבר את מספר האבדות בקרב הרוסים בכ-200 אלף. מהמסמך עולה, כי נכון לחודש פברואר האחרון, הרוסים ספגו בין 189,500 לכ-223 אלף נפגעים וכ-43 אלף הרוגים. כמו כן, המסמך טוען כי בצד האוקראיני נפגעו בין 124 אלף ל-131 אלף בני אדם, ו-17,500 נהרגו במהלך המלחמה.