סערה ברשת CNN: העיתונאית תמרה קיבלאווי, ילידת לבנון, אשר עובדת ברשת מאז שנת 2015, נדרשה למחוק פוסטים אנטי-ישראלים שכתבה ברשתות החברתיות. זאת, לאחר ש"הג'רוזלם פוסט" חשף כי העיתונאית תקפה את ישראל וכתבה כי "ההתקפות בגדה המערבית ובתל אביב יוצאות לפועל בגלל המתח הגבוה שנוצר בעקבות התקיפות הישראליות".

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

תמרה קיבלאווי אשר עובדת ברשת כשמונה שנים, עובדת כמפיקה בכירה בחטיבת המזרח התיכון בתחנת השידור בלונדון. גורם מעורה בפרטים מסר כי "ההיסטוריה של המדיה החברתית של תמרה, מראה כי היא מטילה ספק במחויבות שלה לסטנדרטים של העריכה ב-CNN, במיוחד בכל הנוגע לדיווח על הסכסוך הישראלי-ערבי".

עוד נמצא, כי בפוסט שכתבה בפייסבוק ב-15 במאי, 2015, תיארה את האירועים סביב הקמת מדינת ישראל כ"נכבה" הפלסטינית. כמו כן, כתבה כי "לבנון עמדה בפני מתקה רצחנית וחסרת תקדים של ישראל".

בתוך כך, דובר ה-CNN מסר ל-HonestReporting, כי "לתמרה קיבלאווי יש רקורד של עיתונאות מצוינת ומאוזנת עבור רשת CNN, בכל הנוגע למזרח התיכון ונושאים אחרים. היא הסכימה למחוק את הפוסטים שכתבה". קיבלאווי סגרה למעשה את חשבון הפייסבוק שלה, ונעלה את פרופיל הטוויטר. זמן קצר לפני שהחלה לעבוד ברשת, קיבלאווי אף התכתבה עם חבר, ובשיחה הביאה תקווה "לשים סוף למדינה הציונית".

בפוסט נוסף, התייחסה למתקפת הטרור שאירעה במרכול היהודי בפריז, וכתבה כי היא "אינה משוכנעת" שטרוריסטים אסלאמים ביצעו את הפיגוע, והתלוננה על "היעדר כל שיקול ביקורתי של הצדדים בעלי אינטרס מובהק להפליל מוסלמים". מאוחר יותר, הגיבה לדיון כי "הנטייה שלנו לקונספירציות אינה מבוססת על איזושהי סכיזורפניה פרנואידית המונית, אלא על ידע של ההיסטוריה של המערב", וציינה כי "הקמפיין לנישול פלסטינים ב-48' הוא דוגמא לקונספירציה של המערב".

מנכ"ל HonestReporting, גיל הופמן, לא קרא לפטר את העיתונאית, וציין כי אסור לאפשר לה לדווח על ישראל בגלל דעותיה. לדבריו, "היינו מאוכזבים מכך ש-CNN לא מקטה כלל צעדים משמעותיים נגד העיתונאית שקראה בגלוי להשמדתה של ישראל. ישראל היא בבירור לא נושא שהיא יכולה לדווח עליו בצורה אובייקטיבית".